HTML

Döntött kanyar

Szubjektív vélemények a NASCAR-ról egy zöldfülű, de lelkes rajongó tollából.

Facebook

Címkék

1961 (1) 1969 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1996 (1) 2001 (1) 2007 (1) 2010 (1) 2011 (1) 2012 (4) 2013 (31) 2014 (1) aero csomag (1) austin dillon (2) auto club 400 (1) beállítások (7) big one (4) biztonság (2) blog (4) blokkolás (1) boxstratégia (1) brad keselowski (7) brands hatch (1) brian vickers (2) bristol (4) bruton smith (2) btcc (1) buck baker (1) budweiser duel (3) bump (5) büntetés (1) car of tomorrow (2) célfotó (2) charlotte (1) chase (4) cookie cutter tracks (1) csapatok (1) dale earnhardt (2) dale earnhardt jr (7) danica patrick (4) dan gurney (1) darlington (2) daytona (9) daytona 500 (7) daytona beach (1) denny hamlin (6) dőlésszög (1) döntött kanyar (1) drive4copd 300 (1) drivers (1) earnhardt ganassi racing (1) egyéb (20) előzetes (2) első bejegyzés (1) erősorrend (1) esélylatolgatás (1) facebook (1) fernando alonso (1) fiókcsapat (1) fontana (3) food city 500 (1) forma 1 (2) francis ferko (1) fuel mileage (1) futambeszámoló (7) gen 6 (6) greg biffle (1) gumistratégia (1) hangulat (1) hendrick (2) homestead (1) how to (1) hozzáállás (4) időeltolódás (1) impound rule (1) indycar (1) intermediate tracks (2) international speedway corporation (2) isc (2) jamie mcmurray (1) január (1) jeff gordon (5) jimmie johnson (8) joey logano (5) joe gibbs (2) juan pablo montoya (2) karácsony (1) kasey kahne (2) kedvenc (2) kentucky (1) kevin harvick (4) kobalt tools 400 (1) körrekord (4) kyle busch (5) kyle larson (1) lábtörés (1) las vegas (3) les richter (1) marcus ambrose (1) mark martin (2) martinsville (2) matt kenseth (5) mint a villám (2) moderálás (1) nascar (38) nationwide (1) north wilkesboro (1) off (4) out of the box (1) oválpálya (1) pack (1) pack racing (2) pályabemutató (4) pályahőmérséklet (1) pályák (2) penske (1) phoenix (1) pocono (1) pontrendszer (1) push-loose (1) realignment (2) reklámok (1) rekord (1) restrictor plate (3) richard petty (2) richard petty motorsports (1) riverside (1) road atlanta (1) road course (2) road course ringer (1) rockingham (1) roof flap (1) roush (1) roval (1) ryan newman (4) sérülés (3) short tracks (3) side drafting (1) single run (1) smi (2) speedway motorsports (2) speed tv (1) sprint kupa (2) sprint kupa autó (1) sprint unlimited (2) start and park (1) stratégia (2) stream (1) subway fresh fit 500 (1) sucker hole (2) superspeedways (1) szabadkártyás (1) szabályok (3) szezonzáró (1) szubjektív (5) taktika (1) talladega (2) tandem (2) technical alliance (1) tesztbeszámoló (7) teszttilalom (1) texas (3) tony stewart (3) top 10 (1) top 35 rule (1) trevor bayne (1) tri-oval (1) újdonságok (3) újraaszfaltozás (2) üzemanyag-stratégia (1) versenyzők (1) vonatozás (1) wild card (1) wild feed (1) winston million (1) wood brothers (1) yellow rule (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Atticvs: @robbob Szia, ne haragudj, ez a blog mondhatni a mélygarázsban porosodik egy jó ideje. :P Gondolom azóta már magad is rákerestél, de a COT a Car Of Tomorrow-t jelöli - ezzel a "futurisztikus" névv... (2014.11.20. 20:10) Egy komoly baleset margójára
  • Kordovaner: "Persze ez sem oldja meg pl. a cikázás problémáját, és el tudom képzelni, hogy előbb-utóbb itt is bevezetik az "egy irányváltás"-szabályt." Szerintem ez így ilyen formában megvalósíthatatlan s gyak... (2013.04.03. 19:20) Blokkolás
  • IamGlenQuagmire: Én csak hátradőlök, és élvezem a showt. Tony nyilatkozata a futam után mindent visz: "Joey csak egy kis gazdag kölyök, aki soha nem dolgozott életében... ... úgy dobta el azt a palackot, mint egy ki... (2013.03.30. 11:25) Ez nem játék, gyerekek!
  • Kordovaner: A 2000-es évek elején piszok jó versenyek voltak Thunder Valley-ben. Tele lökdösődéssel, feszültséggel, intenzitással. Nem úgy mint most :( (2013.03.23. 20:03) Ez meredek! (Bristol Motor Speedway)
  • BLori: Akkor egy kicsit félre értettem,felületesen olvastam :) Egyébként Logano is direkt csinálta a blokkolást,ha ott helyet hagy Hamlin elmegy,simán be is fért elé tehát nem volt mellette csak gyorsabb v... (2013.03.21. 21:44) Végre (2013 Food City 500 – Bristol)

Feedek

2012.12.27. 23:18 Atticvs

Mi a fene az a Chase? (Szabálykönyv - 2. rész)

A címben feltett kérdés nem költői. Ugyanis itt nem egy bankról, és nem egy színészről van szó. Az "ebben a sorozatban milyen a pontrendszer?"-kérdésre a Sprint Kupa-nézők 2004 óta jóval hosszasabban kénytelenek magyarázkodni más sorozatokhoz képest, ha érdemi választ szeretnének adni. Akár úgy ítéljük meg, hogy a rendszer működik, akár úgy, hogy nem, egy dolog biztos: a szokásosnál bonyolultabb. Ezt bogozzuk ki hajtás után.

A NASCAR Sprint Kupa versenyein maximum negyvenhárom autó indulhat, a győztes 43 pontot (és automatikusan 3 bónuszpontot), a második 42-t, majd minden további befutó egy-egy ponttal kevesebbet kap, tehát a pontrendszer egészen az utolsó versenyzőig differenciál az indulók között. Ezen felül 1 bónuszpont jár annak, aki a legtöbb kört vezette a verseny folyamán, valamint 1-1 bónuszpont mindenkinek, aki legalább egyszer elsőként haladt át a célvonalon. Sárga alatti kör számít, büntetés terhe mellett vezetett kör nem. Nem nehéz kitalálni, hogy a győztes tehát legalább 47 és legfeljebb 48 pontot szerez egy versenyen, valamint hogy minden további befutó az alap pontszámához képest legfeljebb két ponttal szerezhet többet. Egy versenyző egy évben csak egy nemzeti bajnokságban szerezhet pontot, tehát pl. ha valaki a Sprint Kupába nevezett, de indul egy Nationwide-futamon is, akkor utóbbin nem kap ponto(ka)t. Pilótacsere megengedett, de minden pontot az kap, aki a rajtnál az autóban ült.

Így gyűjtögetik a pontokat a versenyzők a 36 futamos bajnokság első 26 futamán. Ezt követően a bajnokságban az első tíz helyen álló, valamint a maradékból a két legtöbb győzelmet számláló versenyző pontszámát egységesen 2000 pontra állítják. Az első tíz addig elért futamgyőzelmei mindezen felül egyenként 3-3 pontot érnek az érintett pilótáknak. Innentől kezdve az utolsó tíz futamon ismét az előző bekezdésben részletezett módon osztják ki a pontokat. Ez a tíz futam a Hajsza a Sprint Kupáért (Chase for the Sprint Cup). Résztvevője az említett tizenkét pilóta, és bár a versenyek gyakorlatilag ugyanúgy zajlanak a Chase-ben, mint előtte, a pontrendszer garantálja, hogy e tizenkét pilóta valamelyike nyerje meg a bajnokságot. Mégsem volt olyan bonyolult… :)

A Chase-nek bevallottan hármas célja van: egyrészt a végső győzelemre reális eséllyel rendelkezők közti pontkülönbségek eltörlésével növelni az esélyét annak, hogy a bajnokság csak az utolsó fordulókban dőljön el, másrészt külön jutalmazni a futamgyőzteseket, harmadrészt pedig növelni a TV-nézettséget. Mindhárom abszolút érthető, és az elsőt valószínűleg el is érte a rendszer, bár nincsenek „mi lett volna, ha”-statisztikáim. Itt van néhány. Külön említést érdemel a "végső győzelemre reális eséllyel rendelkezők"-kitétel. A Chase tizenkét versenyző kivételével mindenkitől elvesz minden esélyt a bajnokság megnyerésére már 26 futam után. Ebben olyanok is benne vannak, akiknek a pontátállítás előtt még volt matematikai esélye. Erre a riposzt az lehet, hogy az empíria szerint szinte mindig olyan pilóta nyeri a bajnokságot, aki 26 futam után a top 10-ben volt. Ami a második célt, a győzelmek jutalmazását illeti, azt szerintem nem érte el a rendszer – a 2012-es bajnok Keselowski pl. a tíz futamból kilencszer végzett a top 11-ben. Összességében azokkal értek egyet, akik szerint a pontrendszer még mindig jobban díjazza a stabil, állandó jó teljesítményt, mint a futamgyőzelmeket. A harmadik faramuci kérdés, és igazából önálló téma. Itt most legyen elég annyi, hogy a Chase kezdete valószínűleg nem véletlenül esik egybe az NFL idénykezdetével. A rendszer eleve nagyon hasonlít az amerikai fociéra: itt az első 26 futam az "alapszakasz" és az utolsó tíz futam a "rájátszás".

2 komment

Címkék: egyéb szabályok nascar 2011 pontrendszer chase 2013


A bejegyzés trackback címe:

https://dontottkanyar.blog.hu/api/trackback/id/tr224984276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2012.12.28. 14:59:13

"Összességében azokkal értek egyet, akik szerint a pontrendszer még mindig jobban díjazza a stabil, állandó jó teljesítményt, mint a futamgyőzelmeket."

Én is. Hogy is lehetne másképp vélekedni? Mégha a győztes szempontjából a legkedvezőbben is alakulnak a dolgok - tehát 48 pontot kasszíroz, miközben a 2. csak 42 pontot - akkor is csak 1,14x gyűjt több pontot mint a második. Ami sztem nevetséges.

Am u.ez az arány megfordítva 0,875, tehát a 2. helyezett az 1. helyezett pontjainak min. 87,5%-át tudhatja magáénak.

Az f1ben u.ezek a számok a következőképpen festenek: 1,38 ill. 0,72. Azért nem mindegy. (Am az f1ben is a 10-6-4-3-2-1 rendszer volt sztem a legjobb, mert az díjazta legjobban a győztest.)

Atticvs 2012.12.28. 15:57:13

Egyébként azt hiszem át kéne állnom arra, hogy minden bejegyzésre alszom egy napot, mielőtt kiteszem. :) Most már sokadszor találok olyan megfogalmazást bennük, ami nem tetszik, vagy félrevezető.

Itt arról van szó, hogy pont a Chase definíciója lett slampos. Szerintem egy laikus most simán meg lehet zavarodva, hogy egy helyen még azt írom, hogy a pontokat ugyanúgy osztják ki, mint az első 26 versenyen, rögtön utána meg azt, hogy a Chase résztvevője az említett 12 pilóta.

A helyzet az, hogy mindkettő igaz. A Chase valójában a Sprint Kupa bajnoki döntője, döntősorozata, amit csak a 12 pilóta egyike nyerhet meg - a szabálykönyv és a pontátállítás miatt is. De a futamokon természetesen a teljes 43 fős mezőny versenyez az utolsó tíz versenyen is.
süti beállítások módosítása