“Alig hittük, hogy egyszer ez is eljöhet még”, hogy némi képzavarral a címben és az indítással is egy magyar előadóművészt idézzek egy amerikai verseny kapcsán. Kasey Kahne végre futamot nyert idén. Brad Keselowski és Dale Earnhardt Jr. ugyan nem, de helyette úgy látszik, hogy valami sokkal fontosabb dolog néz ki nekik 2013-ban.
Erre szokták mondani, hogy annyira érett már. Kasey Kahne eleve nem tehetségtelen gyerek – szerintem azon fiatal versenyzők egyike, akik többszörös bajnokok lehetnek, és feliratkozhatnak a legnagyobb csillagok közé. A szűkítős versenyek persze lutrik, de már Daytonában az egyik legjobb kocsi volt az övé, amivel második lett a Dueljében, mielőtt egy tömegbaleset bekapta és lenyelte őt az 500-on. Phoenixben, ha jól emlékszem a második helyről indult, bár a versenyen már nem volt tényező. Vegas-ban pedig a pokolian trükkös körülmények mellett is az övé volt a legjobb kocsi a versenyen, ahogy itt is. Ott még jött egy Matt Kenseth, és egy merész taktikai húzással elhalászta a győzelmet, gyakorlatilag Kahne orra elől, de a világ leggyorsabb félmérföldes pályáján már nem volt kegyelem.
Jó, kellett hozzá, hogy Keselowski megtörjön a nyomás alatt. A 2-es kocsi saját magához képest gyengén kezdte a futamot, miután kifejezetten jó volt az edzéseken, aztán visszatalált a helyes beállításokra, végül pedig bő 130 körrel az 500 körös verseny vége előtt az élre állt egy újabb kockázatos taktikai manőverrel: nem állt ki a boxba. Akárhogy is böngészem, szerintem Keselowski 177 kört ment egy tank benzinnel… :/ 130 körös átlagosra becsült pit window mellett… Ezt hívják jó fuel mileage-nek. Azért okozott kellemetlenségeket: előtte Keselowski volt a leggyorsabb a pályán, de feltételezem, hogy Paul Wolfe és ő úgy gondolták, hogy lekövetős stratégiával így sem lesz esélyük legelőre kerülni (bocs^^). A húzás viszont egy kicsit túl sokat kért Keselowskitól. Eleve szemkápráztató volt a csata, amit Kahne-el levívott az első helyért a 430-455. kör között: úgy kellett üzemanyagot spórolnia, hogy közben nem engedi Kahne-t előzni. Pokoli nehéznek tűnt pont annyira lassítani a kanyarok közepén, hogy Kahne még ne tudjon elég jó pozícióba kerülni az előzéshez. Kockázatos is volt, és párszor csak nagyon kevésen múlt, hogy a 2-es kocsi az élen maradt. Közben még fel is tornyozott egy pár másik kocsit maga mögött. De megcsinálta! Aztán amikor a nehezén már túl volt, elrontotta az utolsó újrarajtot, Kahne és Kyle Busch elment, ő meg alig győzte kivédekezni a négy új gumin nyomuló Kurt Busch-t a harmadik helyért.
Öröm az ürömben, hogy azt a bizonyos utolsó sárgát Jimmie Johnson okozta, aki defektet kapott, és csak 22. lett. Ő pont ellenkezőleg a futam első felében volt jó, és később visszaesett. A baki azt jelenti, hogy Keselowski valami hihetetlenül erős szezonkezdéssel – négy versenyen négy top 5-el, egészen pontosan két-két negyedik és harmadik hellyel – átvette a vezetést a pontversenyben a 48-astól. Ami kinéz, ha csak feleilyen jól folytatja, az a Chase. :)
Egy másik versenyző viszont „titokban” ugyanazt csinálja, mint ő, csak maximum nem „hardest”-en, csak „hard”-on. Dale Earnhardt Jr. nem túl sok pozitív eredményt tud felmutatni az elmúlt… hat-hét évből, de tavaly mintha megmoccant volna valami. Junior ráfeküdt a kockázat- és feltűnésmentes konzisztenciára. Be is jutott a Chase-be, csak aztán agyrázkódás miatt kihagyott két versenyt, és hibázgatott a végjátékban. Idén úgy látszik, hogy ugyanott folytatja, mint ahol a balesete(i) előtt abbahagyta: négy futamon négy top 10. Mondom, feltűnésmentes, és még ha nem is Keselowskinak, hanem neki drukkolnék, akkor is nehéz lett volna kiemelni őt az eddigi futamok során. De második a bajnokságban alig 9 ponttal Keselowski mögött. Johnson is csak 15-tel van lemaradva.
Nézzük, mi van még… Ja, igen, Jeff Gordon. Bár az ő sztorija nem meglepő: balszerencse. Soha ilyen jó kocsija nem volt még 2013-ban, és ezúttal nem is hibázott, mint Daytonában, ahol még kinézhetett volna valami. Szép kétkerekes cserével az élre állt, és aránylag kényelmesen utazott, amikor egy lekörözésnél egyszer csak jobb első defektet kapott, és irányíthatatlanul csúszott bele a falba… Amúgy nem voltam 100%-ig meglepve. Nem sokkal korábban egyszer teljesen egyedülálló módon előzött meg valakit: az illető a felső sávot használta a kanyarban, Gordon meg lelőtt az alsóba, iszonyú későn fékezett, és felsodródott a felsőre, mire a kanyar közepéhez ért. Enyhén szólva kockázatos manőver volt, figyelembe véve, hogy mi lett volna, ha addigra nem megy el a tag mellett… De volt még egy hatása is, ami eszembe ötlött, mégpedig a gumira gyakorolt. Picikét nagy megterhelést jelenthetett a jobb elsőnek, ahogy a kései és nagy erejű fékezésnél a kocsi teljes súlyának többszörösét kellett megtartania, ahogy a 24-28 fokos progresszíven Döntött kanyar (ehhehehehe) valósággal belepréselte a kocsi orrát a betonba.
Kiesése közben búcsúajándékként begyűjtötte szegény szerencsétlen vegas-i futamgyőztesünket, Matt Kenseth-et is, aki rosszkor volt rossz helyen, és pont beleszállt a tehetetlenül csúszó 24-es kocsiba. A második helyről esett ki, talán pont Kahne elől…
Végül, de nem utolsósorban jöjjön a balhé. A két főszereplő: Joey Logano (#22), a Jó, és Denny Hamlin (#11), a Gonosz, aki ezúttal közel sem volt olyan gentleman, mint Johnson ellen a phoenix-i befutónál. Asszisztál: a bristoli betonteknő, és a 11-es, valamint a 22-es csapat (és egy random odakerülő piros inges egyén…). Történt, hogy Joey Logano Keselowskihoz hasonlóan végre megtalálta a góllövő cipőjét a futam derekánál, és épp komoly felzárkózásba kezdett, amikor ő, vagy – és ez a valószínűbb – a spotterje, elszámította magát, és tévesen az alá a benyomás alá került, hogy Denny Hamlin előtt maradt a belső íven, a kanyarkijáratnál. Ezért feltételezte, hogy tisztán kigyorsíthat a fal mellett. Nem így volt. Mindegy is, a hangsúly azon van, hogy Logano nem direkt csinálta, az tuti. Ráadásul minimális koccanás volt csak, semmi egyéb, Hamlinnek semmi baja nem lett. Eltekintve a leszálló vörös ködtől. A következő kanyarban óvatosan megpöccintette Loganót, hogy „******”, amaz felcsúszott a pálya poros legfelső részére, ahol már hiába a 28 fokra emelkedő dőlésszög, nem tudta megtartani a kocsit, megpördült, és a fal adta a másikat. Logano esélyei elszálltak, és úgy gondolom teljesen jogos, bár kicsit komikus volt, amikor a futam végén átment beszólni Hamlinnek. Komikus is volt, mert Joey Loganót a keresztneve, és a nyilatkozatokkor felvett állandó, zavart és csupaszív mosolya miatt nem csak utálni nem lehet, hanem komolyan venni sem. :D Na mindegy, nem volt szép Hamlintől, akinek amúgy megvolt a maga baja, amikorra Logano odament hozzá a futam végén. Pár körrel a futam vége előtt nekiment a falnak, de nem állt ki, hanem az utolsó pár kört szépen végigpattogta a falon, és végül megmentett egy 23. helyet. Előtte szinte végig a top 10-ben autózott.
DW-ék közvetítés közben megjegyezték, hogy a szezon első öt futama öt különböző típusú pályán zajlik, ami így szigorú értelemben véve nem igaz, de a hosszuk mindenesetre valóban különböző. A hétvégén irány a 2 mérföldes fontanai superspeedway, aztán a csapatoknak egy két hetes szünet alatt lesz egy szusszanásnyi idejük átrágni magukat a számokon, amiket a különböző típusú pályákon begyűjtöttek a Gen 6-os kocsi viselkedésével kapcsolatban.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Atticvs 2013.03.20. 22:19:51
Szerintem nagyon nem valószínű, de mégis... Azért sem valószínű amúgy, mert az lehet, hogy Earnhardt direkt lökte ki Labonte-t 1999-ben az utolsó körben, és Keselowski szintén direkt lökte meg Ambrose-t tavaly Watkins Glenben az utolsó előtti kanyarban, de azt kizártnak tartom, hogy egy Logano direkt nekimenjen valakinek a verseny közepén. Az utolsó körben úgy érzed, hogy nincs más eszközöd, de ezeknek a srácoknak vasárnap még bőven volt, és biztos vagyok benne, hogy ők tudták ezt.
BLori 2013.03.21. 11:36:00
Atticvs 2013.03.21. 15:42:23
Ja, Hamlin direkt csinálta, abban én is biztos vagyok.
BLori 2013.03.21. 21:44:46
Egyébként Logano is direkt csinálta a blokkolást,ha ott helyet hagy Hamlin elmegy,simán be is fért elé tehát nem volt mellette csak gyorsabb volt ezért utolérte,ilyen helyzetekben foleg a rövid pályákon általában a blokkolt autó megpróbálja bizonyos mértékig versenyzőtől függően megmutatni ki a gyorsabb,ha te így akkor én is alapon :)