Ezek a tesztek csak úgy jönnek maguktól, anélkül, hogy tudnék róluk. (Ez egy implicit felhívás volt arra, hogy a kommentek közé valaki beszúrjon egy tesztnaptárt. :)) Bár tény, hogy valószínűleg ez az első alkalom, hogy a csapatok egy része elhasznál egyet a csapatonként engedélyezett négy tesztnapból. Hajtás után kiderül, kik voltak "türelmetlenek"...
Volt ugye a két charlotte-i teszt még januárban, szendvicsbe fogva a szokásos daytonai Preseason Thunder elnevezésű tesztet. Ezután jött a darlingtoni gumiteszt, végül nemrég az extra vegasi tesztnap, ami igen jól jött. Tegnap az Earnhardt Ganassi Racing és a Richard Petty Motorsports utazott le tesztelni egyet, ezúttal a richmondi háromnegyed mérföldes rövid pályára.
A legelső napoktól kezdve tudvalevő volt, hogy az új Gen-6 kocsi gyors. Nagyon gyors. Nagyobb a leszorítóereje és jobban tapad - Daytonában persze ettől csak lassulna, de nem, mert a szűkítős pályás specifikáció meg pont hogy a kis légellenállásra és ezért ott is a nagyobb sebességekre van kihegyezve. Eddig az összes teszt és futam arra engedett következtetni, hogy a köztes pályákon és a superspeedwayeken mindenhol veszélyben lesz a körrekord - egy hely volt, ahol nem így történt, Phoenix, egy lapos rövid pálya.
Annyival jobban tapad, mint a tavalyi kocsink! Szerintem nehezen találnál olyat, aki nem szereti. Jobban fordul. Jobban gyorsít ki. Minden tekintetben jobb.
Ez Jamie McMurray sommás véleménye a richmondi tesztnap után. (Szúrja a szemem, hogy "le-RIR-ezik" a Richmond International Raceway-t; ezt a rövidítést én csak egy még legendásabb pálya esetében használom.)
Szóval ez McMurray véleménye: a Gen-6 a rövid pályákon is csúcsokat dönthet. Mire idáig jutottam rájöttem, hogy Kyle Busch már a bristoli rövid pályán is körrekordot autózott pár hete, szóval ez igazából nem újdonság. Ne feledjük azonban, hogy a lapos rövid pályák kicsit eltérő beállításokat kívánnak a meredeken Döntött kanyaros rövid pályákhoz képest - tehát ilyen értelemben a bristoli csúcsok nem garanciák, és joggal várhattunk lassabb tempót a Phoenix-hez beállítási szempontból lényeges tulajdonságokban inkább hasonlító Richmondban. Nem így történt.
Ami közbeszólhat, az az időjárás. Tegnap hideg volt a pálya Richmondban, ami Montoyáék szerint extra tapadást nyújtott - érdekes, hogy a hideg daytonai teszten is ez volt a mantra. Pedig én úgy tudom, hogy a túl meleg mellett a túl hideg pálya sem jó (ilyen haranggörbésen) - jön a "cold graining", á lá jerezi és barcelonai F1-es tesztek. Gondolom akkor a NASCAR-os gumi-kocsi-kombónál ez a görbe egészen egyszerűen jó alaposan el van tolva balra.
Na, mindegy.
U.i.: Az is megér egy misét, hogy miért pont azok a csapatok mentek amelyek. Nem lesem a csapatok honlapjait, pedig ott lehet, hogy több infó van, de Aric Almirola kivételével egyik csapat egyik versenyzőjének sem sikerült úgy az évkezdet, mint ahogy elképzelték - úgy emlékszem, mindkét társaságnál áttörést várnak ettől az évtől. Mivel Martinsville szintén egy lapos rövid pálya, ezért a Richmondban szerzett infók még különösen jól jöhetnek a következő versenyen - érdemes lesz figyelni a tagokat.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.