HTML

Döntött kanyar

Szubjektív vélemények a NASCAR-ról egy zöldfülű, de lelkes rajongó tollából.

Facebook

Címkék

1961 (1) 1969 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1996 (1) 2001 (1) 2007 (1) 2010 (1) 2011 (1) 2012 (4) 2013 (31) 2014 (1) aero csomag (1) austin dillon (2) auto club 400 (1) beállítások (7) big one (4) biztonság (2) blog (4) blokkolás (1) boxstratégia (1) brad keselowski (7) brands hatch (1) brian vickers (2) bristol (4) bruton smith (2) btcc (1) buck baker (1) budweiser duel (3) bump (5) büntetés (1) car of tomorrow (2) célfotó (2) charlotte (1) chase (4) cookie cutter tracks (1) csapatok (1) dale earnhardt (2) dale earnhardt jr (7) danica patrick (4) dan gurney (1) darlington (2) daytona (9) daytona 500 (7) daytona beach (1) denny hamlin (6) dőlésszög (1) döntött kanyar (1) drive4copd 300 (1) drivers (1) earnhardt ganassi racing (1) egyéb (20) előzetes (2) első bejegyzés (1) erősorrend (1) esélylatolgatás (1) facebook (1) fernando alonso (1) fiókcsapat (1) fontana (3) food city 500 (1) forma 1 (2) francis ferko (1) fuel mileage (1) futambeszámoló (7) gen 6 (6) greg biffle (1) gumistratégia (1) hangulat (1) hendrick (2) homestead (1) how to (1) hozzáállás (4) időeltolódás (1) impound rule (1) indycar (1) intermediate tracks (2) international speedway corporation (2) isc (2) jamie mcmurray (1) január (1) jeff gordon (5) jimmie johnson (8) joey logano (5) joe gibbs (2) juan pablo montoya (2) karácsony (1) kasey kahne (2) kedvenc (2) kentucky (1) kevin harvick (4) kobalt tools 400 (1) körrekord (4) kyle busch (5) kyle larson (1) lábtörés (1) las vegas (3) les richter (1) marcus ambrose (1) mark martin (2) martinsville (2) matt kenseth (5) mint a villám (2) moderálás (1) nascar (38) nationwide (1) north wilkesboro (1) off (4) out of the box (1) oválpálya (1) pack (1) pack racing (2) pályabemutató (4) pályahőmérséklet (1) pályák (2) penske (1) phoenix (1) pocono (1) pontrendszer (1) push-loose (1) realignment (2) reklámok (1) rekord (1) restrictor plate (3) richard petty (2) richard petty motorsports (1) riverside (1) road atlanta (1) road course (2) road course ringer (1) rockingham (1) roof flap (1) roush (1) roval (1) ryan newman (4) sérülés (3) short tracks (3) side drafting (1) single run (1) smi (2) speedway motorsports (2) speed tv (1) sprint kupa (2) sprint kupa autó (1) sprint unlimited (2) start and park (1) stratégia (2) stream (1) subway fresh fit 500 (1) sucker hole (2) superspeedways (1) szabadkártyás (1) szabályok (3) szezonzáró (1) szubjektív (5) taktika (1) talladega (2) tandem (2) technical alliance (1) tesztbeszámoló (7) teszttilalom (1) texas (3) tony stewart (3) top 10 (1) top 35 rule (1) trevor bayne (1) tri-oval (1) újdonságok (3) újraaszfaltozás (2) üzemanyag-stratégia (1) versenyzők (1) vonatozás (1) wild card (1) wild feed (1) winston million (1) wood brothers (1) yellow rule (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Atticvs: @robbob Szia, ne haragudj, ez a blog mondhatni a mélygarázsban porosodik egy jó ideje. :P Gondolom azóta már magad is rákerestél, de a COT a Car Of Tomorrow-t jelöli - ezzel a "futurisztikus" névv... (2014.11.20. 20:10) Egy komoly baleset margójára
  • Kordovaner: "Persze ez sem oldja meg pl. a cikázás problémáját, és el tudom képzelni, hogy előbb-utóbb itt is bevezetik az "egy irányváltás"-szabályt." Szerintem ez így ilyen formában megvalósíthatatlan s gyak... (2013.04.03. 19:20) Blokkolás
  • IamGlenQuagmire: Én csak hátradőlök, és élvezem a showt. Tony nyilatkozata a futam után mindent visz: "Joey csak egy kis gazdag kölyök, aki soha nem dolgozott életében... ... úgy dobta el azt a palackot, mint egy ki... (2013.03.30. 11:25) Ez nem játék, gyerekek!
  • Kordovaner: A 2000-es évek elején piszok jó versenyek voltak Thunder Valley-ben. Tele lökdösődéssel, feszültséggel, intenzitással. Nem úgy mint most :( (2013.03.23. 20:03) Ez meredek! (Bristol Motor Speedway)
  • BLori: Akkor egy kicsit félre értettem,felületesen olvastam :) Egyébként Logano is direkt csinálta a blokkolást,ha ott helyet hagy Hamlin elmegy,simán be is fért elé tehát nem volt mellette csak gyorsabb v... (2013.03.21. 21:44) Végre (2013 Food City 500 – Bristol)

Feedek

2013.04.02. 17:55 Atticvs

Richmondi teszt

Ezek a tesztek csak úgy jönnek maguktól, anélkül, hogy tudnék róluk. (Ez egy implicit felhívás volt arra, hogy a kommentek közé valaki beszúrjon egy tesztnaptárt. :)) Bár tény, hogy valószínűleg ez az első alkalom, hogy a csapatok egy része elhasznál egyet a csapatonként engedélyezett négy tesztnapból. Hajtás után kiderül, kik voltak "türelmetlenek"...

Volt ugye a két charlotte-i teszt még januárban, szendvicsbe fogva a szokásos daytonai Preseason Thunder elnevezésű tesztet. Ezután jött a darlingtoni gumiteszt, végül nemrég az extra vegasi tesztnap, ami igen jól jött. Tegnap az Earnhardt Ganassi Racing és a Richard Petty Motorsports utazott le tesztelni egyet, ezúttal a richmondi háromnegyed mérföldes rövid pályára.

A legelső napoktól kezdve tudvalevő volt, hogy az új Gen-6 kocsi gyors. Nagyon gyors. Nagyobb a leszorítóereje és jobban tapad - Daytonában persze ettől csak lassulna, de nem, mert a szűkítős pályás specifikáció meg pont hogy a kis légellenállásra és ezért ott is a nagyobb sebességekre van kihegyezve. Eddig az összes teszt és futam arra engedett következtetni, hogy a köztes pályákon és a superspeedwayeken mindenhol veszélyben lesz a körrekord - egy hely volt, ahol nem így történt, Phoenix, egy lapos rövid pálya.

Annyival jobban tapad, mint a tavalyi kocsink! Szerintem nehezen találnál olyat, aki nem szereti. Jobban fordul. Jobban gyorsít ki. Minden tekintetben jobb.

Ez Jamie McMurray sommás véleménye a richmondi tesztnap után. (Szúrja a szemem, hogy "le-RIR-ezik" a Richmond International Raceway-t; ezt a rövidítést én csak egy még legendásabb pálya esetében használom.)

Szóval ez McMurray véleménye: a Gen-6 a rövid pályákon is csúcsokat dönthet. Mire idáig jutottam rájöttem, hogy Kyle Busch már a bristoli rövid pályán is körrekordot autózott pár hete, szóval ez igazából nem újdonság. Ne feledjük azonban, hogy a lapos rövid pályák kicsit eltérő beállításokat kívánnak a meredeken Döntött kanyaros rövid pályákhoz képest - tehát ilyen értelemben a bristoli csúcsok nem garanciák, és joggal várhattunk lassabb tempót a Phoenix-hez beállítási szempontból lényeges tulajdonságokban inkább hasonlító Richmondban. Nem így történt.

Ami közbeszólhat, az az időjárás. Tegnap hideg volt a pálya Richmondban, ami Montoyáék szerint extra tapadást nyújtott - érdekes, hogy a hideg daytonai teszten is ez volt a mantra. Pedig én úgy tudom, hogy a túl meleg mellett a túl hideg pálya sem jó (ilyen haranggörbésen) - jön a "cold graining", á lá jerezi és barcelonai F1-es tesztek. Gondolom akkor a NASCAR-os gumi-kocsi-kombónál ez a görbe egészen egyszerűen jó alaposan el van tolva balra.

Na, mindegy.

U.i.: Az is megér egy misét, hogy miért pont azok a csapatok mentek amelyek. Nem lesem a csapatok honlapjait, pedig ott lehet, hogy több infó van, de Aric Almirola kivételével egyik csapat egyik versenyzőjének sem sikerült úgy az évkezdet, mint ahogy elképzelték - úgy emlékszem, mindkét társaságnál áttörést várnak ettől az évtől. Mivel Martinsville szintén egy lapos rövid pálya, ezért a Richmondban szerzett infók még különösen jól jöhetnek a következő versenyen - érdemes lesz figyelni a tagokat.

Szólj hozzá!

Címkék: beállítások nascar 2013 körrekord juan pablo montoya tesztbeszámoló gen 6 jamie mcmurray earnhardt ganassi racing richard petty motorsports


A bejegyzés trackback címe:

https://dontottkanyar.blog.hu/api/trackback/id/tr665189217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása