HTML

Döntött kanyar

Szubjektív vélemények a NASCAR-ról egy zöldfülű, de lelkes rajongó tollából.

Facebook

Címkék

1961 (1) 1969 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1996 (1) 2001 (1) 2007 (1) 2010 (1) 2011 (1) 2012 (4) 2013 (31) 2014 (1) aero csomag (1) austin dillon (2) auto club 400 (1) beállítások (7) big one (4) biztonság (2) blog (4) blokkolás (1) boxstratégia (1) brad keselowski (7) brands hatch (1) brian vickers (2) bristol (4) bruton smith (2) btcc (1) buck baker (1) budweiser duel (3) bump (5) büntetés (1) car of tomorrow (2) célfotó (2) charlotte (1) chase (4) cookie cutter tracks (1) csapatok (1) dale earnhardt (2) dale earnhardt jr (7) danica patrick (4) dan gurney (1) darlington (2) daytona (9) daytona 500 (7) daytona beach (1) denny hamlin (6) dőlésszög (1) döntött kanyar (1) drive4copd 300 (1) drivers (1) earnhardt ganassi racing (1) egyéb (20) előzetes (2) első bejegyzés (1) erősorrend (1) esélylatolgatás (1) facebook (1) fernando alonso (1) fiókcsapat (1) fontana (3) food city 500 (1) forma 1 (2) francis ferko (1) fuel mileage (1) futambeszámoló (7) gen 6 (6) greg biffle (1) gumistratégia (1) hangulat (1) hendrick (2) homestead (1) how to (1) hozzáállás (4) időeltolódás (1) impound rule (1) indycar (1) intermediate tracks (2) international speedway corporation (2) isc (2) jamie mcmurray (1) január (1) jeff gordon (5) jimmie johnson (8) joey logano (5) joe gibbs (2) juan pablo montoya (2) karácsony (1) kasey kahne (2) kedvenc (2) kentucky (1) kevin harvick (4) kobalt tools 400 (1) körrekord (4) kyle busch (5) kyle larson (1) lábtörés (1) las vegas (3) les richter (1) marcus ambrose (1) mark martin (2) martinsville (2) matt kenseth (5) mint a villám (2) moderálás (1) nascar (38) nationwide (1) north wilkesboro (1) off (4) out of the box (1) oválpálya (1) pack (1) pack racing (2) pályabemutató (4) pályahőmérséklet (1) pályák (2) penske (1) phoenix (1) pocono (1) pontrendszer (1) push-loose (1) realignment (2) reklámok (1) rekord (1) restrictor plate (3) richard petty (2) richard petty motorsports (1) riverside (1) road atlanta (1) road course (2) road course ringer (1) rockingham (1) roof flap (1) roush (1) roval (1) ryan newman (4) sérülés (3) short tracks (3) side drafting (1) single run (1) smi (2) speedway motorsports (2) speed tv (1) sprint kupa (2) sprint kupa autó (1) sprint unlimited (2) start and park (1) stratégia (2) stream (1) subway fresh fit 500 (1) sucker hole (2) superspeedways (1) szabadkártyás (1) szabályok (3) szezonzáró (1) szubjektív (5) taktika (1) talladega (2) tandem (2) technical alliance (1) tesztbeszámoló (7) teszttilalom (1) texas (3) tony stewart (3) top 10 (1) top 35 rule (1) trevor bayne (1) tri-oval (1) újdonságok (3) újraaszfaltozás (2) üzemanyag-stratégia (1) versenyzők (1) vonatozás (1) wild card (1) wild feed (1) winston million (1) wood brothers (1) yellow rule (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Atticvs: @robbob Szia, ne haragudj, ez a blog mondhatni a mélygarázsban porosodik egy jó ideje. :P Gondolom azóta már magad is rákerestél, de a COT a Car Of Tomorrow-t jelöli - ezzel a "futurisztikus" névv... (2014.11.20. 20:10) Egy komoly baleset margójára
  • Kordovaner: "Persze ez sem oldja meg pl. a cikázás problémáját, és el tudom képzelni, hogy előbb-utóbb itt is bevezetik az "egy irányváltás"-szabályt." Szerintem ez így ilyen formában megvalósíthatatlan s gyak... (2013.04.03. 19:20) Blokkolás
  • IamGlenQuagmire: Én csak hátradőlök, és élvezem a showt. Tony nyilatkozata a futam után mindent visz: "Joey csak egy kis gazdag kölyök, aki soha nem dolgozott életében... ... úgy dobta el azt a palackot, mint egy ki... (2013.03.30. 11:25) Ez nem játék, gyerekek!
  • Kordovaner: A 2000-es évek elején piszok jó versenyek voltak Thunder Valley-ben. Tele lökdösődéssel, feszültséggel, intenzitással. Nem úgy mint most :( (2013.03.23. 20:03) Ez meredek! (Bristol Motor Speedway)
  • BLori: Akkor egy kicsit félre értettem,felületesen olvastam :) Egyébként Logano is direkt csinálta a blokkolást,ha ott helyet hagy Hamlin elmegy,simán be is fért elé tehát nem volt mellette csak gyorsabb v... (2013.03.21. 21:44) Végre (2013 Food City 500 – Bristol)

Feedek

2014.11.20. 20:53 Atticvs

Gondolatok a 2014-es finálé után

Írjunk ide, mert miért is ne...

"Tetszhalott" állapotból ébresztem fel a blogot, azzal, hogy egy eredetileg az Index-fórumra szánt posztot itt jelenítek meg. Nem ígérem, hogy ezzel most minden visszatér a régi kerékvágásba... "majd meglátjuk - mondta a zenmester." :)

Szóval folyamatosan vissza-visszatérnek a gondolataim ehhez a szezonhoz a múlt vasárnapi homesteadi szezonzáró óta.

Mindenekelőtt leszögezném, hogy mennyire lenyűgözött az, hogy Kevin Harvick - aki alapból egy roppant tehetséges pilóta - milyen remekül összeszedte magát az utolsó futamokra, amikor igazán számított. A vezető helyen megtett körök számából ítélve egész évben a 4-es kocsi volt a leggyorsabb, de ezen kívül gyakorlatilag a kirakósjáték egyik darabja sem volt a helyén: pokoli balszerencséjük volt, megbízhatatlan volt a technika, valamint lassúak voltak és rengeteget hibáztak a bokszban... Ezt mind helyrehozták a végére, és az utolsó három futamból kettőt megnyertek és egyen másodikat lettek. Erre mondják, hogy megérdemelt cím.

Aztán az új Chase: itt meg azt érdemes mindjárt az elején leszögezni, hogy miért olyan marha fontos ez az előre megtervezett kieséses rendszer és de facto döntő: mert így az van, hogy garantált a bizonytalanság a bajnok kilétét illetően az utolsó futam előtt. Ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni. Gondolom, egy rakat reklámszerződést, szpotokat, helyszíni megjelenést jelent, ha nyílt a bajnokság (majdnem pontversenyt írtam, ami eddigre teljesen elveszíti a jelentőségét), ezeket pedig jó előre levajazzák, ha másért nem, mert az elkészítésükhöz idő kell, pláne, ha celebrity endorsement is van benne (és a protagonistáknak vélhetően így is tömve van a naptár a nagy nap előtt). Nem lehet csak úgy megrendelni, egy héttel előre, amikor eldől, hogy most akkor lesz-e izgalom (és néző), amit a bizonytalanság nyújt, vagy nem.

Ha viszont biztos, hogy lesz, akkor már lehet ilyesmikben gondolkodni, az pedig egy jó csomóval több reklámpénz. Az új Chase-el biztos, hogy lesz. Mondhatni a pénz beszél.

Járulékos haszon - de melléktermék -, hogy az intenzív teljesítménykényszer olyan fantasztikus előzéseket szül, mint Keselowski kettős előzése két autó között Chicagolanden, Keselowski kötelező győzelme a Talladegán (még mindig neki drukkolok :P), vagy a műbalhék Harvick és Kenseth, Keselowski és Kenseth, vagy Keselowski és Gordon között.

A 2-es kocsi nyerte idén a legtöbb futamot (tehát én örülhettem a legtöbbször, haha :P), a fentiekből kiderül, hogy kis túlzással róla szólt a Chase (szerintem elfogultság nélkül, pozitív és negatív értelemben is), de a 24-es majdnem ugyanolyan erős volt, sőt sokszor jobb tempót is futott. Tempó terén ők voltak ott a szeren egész évben, meg talán Joey Logano, aki inkább "csak" kiautózta magából a maximumot, és lecsapott a kínálkozó lehetőségekre. Rajtuk kívül még Dale Jr.-nak és Jimmie Johnsonnak voltak szép napjai. (Itt az eredménytábla, amúgy.)

Hiába szólt végig, Phoenixig, róluk a szezon - igen, ilyen sok emberrel az élen -, közülük mégis csak Harvick és Logano maradt benn a kieséses szakasz végén a még esélyes négy versenyző között. És közülük is Logano az idei egyik leggyengébb versenyét futotta Homestead-Miamiban.

Mindeközben olyanok, akik egész évben 0% kockázatvállalással, de 100% következetességgel - és nem utolsósorban tizedrangú tempóval futottak -, mint pl. Denny Hamlin, de főleg Ryan Newman, ők ott voltak, ráadásul kis híján nyertek is. Talán kicsit rosszmájú vagyok, de nekik huszadannyira sem lehetett stresszes a szezon, és közel sem nyújtottak olyan teljesítményt, vagy szórakoztatták a nézőket, mint az élen csatázó, és a győzelemre törő fenti féltucat pilóta. Szóval - bár a következetesség erény, tessék, én épp nem ezt nyújtottam ezzel a bloggal kapcsolatban - én... hát, nem szeretem használni a "megérdemelték" szót, mert végülis tették, amit kellett az új Chase-ben, de szerintem mindenképpen fanyar szájízt hagyott volna, ha ők nyernek, kivéve persze a saját drukkereiket. Kevésbé lett volna vérbeli versenyzőre valló, mint azoké, akik szakadatlanul elsők akartak lenni, nem pedig csak a legvégén. Maga Dale Jr. mondta egy reklámban: a néző, a csapat és a versenyző semmi mást nem akar jobban, mint első lenni. Mindig.

Röviden ennyi. :P

Szólj hozzá!

Címkék: 2014 nascar chase szezonzáró brad keselowski dale earnhardt jr joey logano jimmie johnson kevin harvick denny hamlin ryan newman homestead


A bejegyzés trackback címe:

https://dontottkanyar.blog.hu/api/trackback/id/tr886919623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása