HTML

Döntött kanyar

Szubjektív vélemények a NASCAR-ról egy zöldfülű, de lelkes rajongó tollából.

Facebook

Címkék

1961 (1) 1969 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1996 (1) 2001 (1) 2007 (1) 2010 (1) 2011 (1) 2012 (4) 2013 (31) 2014 (1) aero csomag (1) austin dillon (2) auto club 400 (1) beállítások (7) big one (4) biztonság (2) blog (4) blokkolás (1) boxstratégia (1) brad keselowski (7) brands hatch (1) brian vickers (2) bristol (4) bruton smith (2) btcc (1) buck baker (1) budweiser duel (3) bump (5) büntetés (1) car of tomorrow (2) célfotó (2) charlotte (1) chase (4) cookie cutter tracks (1) csapatok (1) dale earnhardt (2) dale earnhardt jr (7) danica patrick (4) dan gurney (1) darlington (2) daytona (9) daytona 500 (7) daytona beach (1) denny hamlin (6) dőlésszög (1) döntött kanyar (1) drive4copd 300 (1) drivers (1) earnhardt ganassi racing (1) egyéb (20) előzetes (2) első bejegyzés (1) erősorrend (1) esélylatolgatás (1) facebook (1) fernando alonso (1) fiókcsapat (1) fontana (3) food city 500 (1) forma 1 (2) francis ferko (1) fuel mileage (1) futambeszámoló (7) gen 6 (6) greg biffle (1) gumistratégia (1) hangulat (1) hendrick (2) homestead (1) how to (1) hozzáállás (4) időeltolódás (1) impound rule (1) indycar (1) intermediate tracks (2) international speedway corporation (2) isc (2) jamie mcmurray (1) január (1) jeff gordon (5) jimmie johnson (8) joey logano (5) joe gibbs (2) juan pablo montoya (2) karácsony (1) kasey kahne (2) kedvenc (2) kentucky (1) kevin harvick (4) kobalt tools 400 (1) körrekord (4) kyle busch (5) kyle larson (1) lábtörés (1) las vegas (3) les richter (1) marcus ambrose (1) mark martin (2) martinsville (2) matt kenseth (5) mint a villám (2) moderálás (1) nascar (38) nationwide (1) north wilkesboro (1) off (4) out of the box (1) oválpálya (1) pack (1) pack racing (2) pályabemutató (4) pályahőmérséklet (1) pályák (2) penske (1) phoenix (1) pocono (1) pontrendszer (1) push-loose (1) realignment (2) reklámok (1) rekord (1) restrictor plate (3) richard petty (2) richard petty motorsports (1) riverside (1) road atlanta (1) road course (2) road course ringer (1) rockingham (1) roof flap (1) roush (1) roval (1) ryan newman (4) sérülés (3) short tracks (3) side drafting (1) single run (1) smi (2) speedway motorsports (2) speed tv (1) sprint kupa (2) sprint kupa autó (1) sprint unlimited (2) start and park (1) stratégia (2) stream (1) subway fresh fit 500 (1) sucker hole (2) superspeedways (1) szabadkártyás (1) szabályok (3) szezonzáró (1) szubjektív (5) taktika (1) talladega (2) tandem (2) technical alliance (1) tesztbeszámoló (7) teszttilalom (1) texas (3) tony stewart (3) top 10 (1) top 35 rule (1) trevor bayne (1) tri-oval (1) újdonságok (3) újraaszfaltozás (2) üzemanyag-stratégia (1) versenyzők (1) vonatozás (1) wild card (1) wild feed (1) winston million (1) wood brothers (1) yellow rule (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Atticvs: @robbob Szia, ne haragudj, ez a blog mondhatni a mélygarázsban porosodik egy jó ideje. :P Gondolom azóta már magad is rákerestél, de a COT a Car Of Tomorrow-t jelöli - ezzel a "futurisztikus" névv... (2014.11.20. 20:10) Egy komoly baleset margójára
  • Kordovaner: "Persze ez sem oldja meg pl. a cikázás problémáját, és el tudom képzelni, hogy előbb-utóbb itt is bevezetik az "egy irányváltás"-szabályt." Szerintem ez így ilyen formában megvalósíthatatlan s gyak... (2013.04.03. 19:20) Blokkolás
  • IamGlenQuagmire: Én csak hátradőlök, és élvezem a showt. Tony nyilatkozata a futam után mindent visz: "Joey csak egy kis gazdag kölyök, aki soha nem dolgozott életében... ... úgy dobta el azt a palackot, mint egy ki... (2013.03.30. 11:25) Ez nem játék, gyerekek!
  • Kordovaner: A 2000-es évek elején piszok jó versenyek voltak Thunder Valley-ben. Tele lökdösődéssel, feszültséggel, intenzitással. Nem úgy mint most :( (2013.03.23. 20:03) Ez meredek! (Bristol Motor Speedway)
  • BLori: Akkor egy kicsit félre értettem,felületesen olvastam :) Egyébként Logano is direkt csinálta a blokkolást,ha ott helyet hagy Hamlin elmegy,simán be is fért elé tehát nem volt mellette csak gyorsabb v... (2013.03.21. 21:44) Végre (2013 Food City 500 – Bristol)

Feedek

2013.01.09. 13:14 Atticvs

Daytonai teszt - előzetes

Eljött a nagy nap… Na, nem az, az sajnos még messzebb van. De azért mégiscsak holnap lesz az első alkalom, hogy 2013-ban pályára gördülnek az új kocsik. Ennek apropójából írtam meg ezt a rövid kis előzetest (oké, se rövid, se kicsi nem lett végül), hogy a mohó NASCAR-rajongó ne csak a „Végre különböznek a kocsíík!!”-reklámszöveget kapja az arcába, hanem egy aránylag komoly véleményt is arról, hogy mire érdemes figyelni.

Elsősorban az időre. Nekem úgy tűnik, hogy az amerikai oldalakon a különböző NASCAR-események idejét általában keleti parti idő (ET, télen EST, nyáron EDT) szerint adják meg, ami mindig pontosan hat órával későbbi időpontot jelent közép-európai idő szerint – azt hiszem, hogy ezt nem árt a lehető legjobban az agyunkba vésni, mivel egy Magyarországon élő NASCAR-rajongónak valószínűleg hetente többször is fel kell idéznie. Én itt a blogon valószínűleg mindig az ottani helyi idő (általában tehát ET) szerinti időpontokat fogom használni.

A daytonai teszt (hangzatos hivatalos nevén Daytona Preseason Thunder) január 10-én, ET szerint reggel 9:00-kor kezdődik. Ez azonban kevés relevanciával bírna az itthoniaknak számára enélkül. Őszintén szólva a második dolog, ami erről eszembe jutott erről (az első az volt, hogy „miért nincs ilyen [se] az F1-ben?”), az az volt, hogy vajon a Speed.comon ingyenes és itthon is elérhető lesz-e a stream. De mivel az elég valószínű, hogy a délutáni sessionhöz mindenképpen kell majd nem hivatalos is, mivel kötve hiszem, hogy bárkinek lenne otthon Speed TV-je, ezért mindenképpen érdemes utánanézni a dolognak. Én csak tavaly év végén kezdtem el élőben NASCAR-t nézni, szóval ez a link finoman szólva sem biztos találat. Majd meglátjuk. Mindenesetre lenyűgöző, hogy a Speed végig élőben közvetít majd. A délelőtti sessionöket (9:00-től délig) a Speed.comon, a délutániakat (1:00-től 5:00-ig) pedig a Speed TV-n. Utóbbi este 6:00 és 8:00 között összefoglalókat is sugároz délutánról.

No, de akkor térjünk a tárgyra. Mit is várhatunk ettől a teszttől? Annyiban azért indokolt a hírverés az új kocsik kinézete körül, hogy ez veti fel a kérdéseket. A legfontosabb talán az, hogy a markánsan különböző karosszériák jelentenek-e majd előnyt egyik, vagy másik márkának, és ha igen, mekkorát. Értelemszerűen ez az előny eltérő aerodinamikai leszorítóerő formájában jelentkezik majd. Az orrokban ránézésre szinte semmi közös nincs, a splitter méretétől és elhelyezésétől, valamint valószínűleg a hűtőrács méretétől és elhelyezésétől eltekintve. Mások az oldalak és az orrok, valamint a hátsó részek hossza is. A tetők, ablakok, oszlopok és a csomagtartófedél szinte ugyanaz. Van tehát közös pont, mégis, a legkritikusabb részek különböznek. Az F1 sem véletlenül finomítja a végletekig az első szárnyakat – aerodinamikailag egy autónál az a legfontosabb, hogy hogyan éri a légáramlás a kocsi elejét, mivel az nagyban befolyásolja annak további útját. A hátsó tengely mögötti rész hossza szintén fontos tényező kezelhetőség szempontjából. Valószínű tehát, hogy lesznek különbségek, tehát a NASCAR-ra hosszú éjszakák várnak, miközben véglegesítik a splitterek és a spoilerek méretét az egyes típusoknál. A szervezetnél ugyanakkor számítanak rá, hogy a fejlettebb technológiák segítségével könnyebben meg tudják majd állapítani a hátrányba kerülő csapatok valószínűsíthető felháborodása közepette, hogy a hátrány valóban az eltérő karosszériából ered-e. Megjegyzem, a technológián kívül az is segítheti őket, hogy sehol máshol nem lesz nyilvánvalóbb az ebből fakadó különbség, mint Daytonában, ahol a legjobban függ az aerótól és a legkevésbé függ mástól a kocsi. Azt lesz érdemes tehát figyelni, hogy ez a probléma megoldódik-e a teszt végére, vagy sem.

Daytona mint szűkítős pálya szempontjából szintén fontos kérdés lesz az, hogy mennyit lehet majd tandemezni az új kocsikkal. 2012-re csökkentették a hűtők és a hűtőnyílások méretét (és utóbbi elhelyezését), hogy száműzzék a hosszan alkalmazott tandemeket, amelyet a rajongók nem szerettek. Tavaly egy-két körnél tovább nem lehetett csinálni, különben hűtés hiányában szétment a motor. Az eredmény a pack racing és a tandem finoman kiegyensúlyozott egyvelege lett, ami nekem személy szerint nagyon tetszett – alapból pack, de a versenyzők, ha találtak partnert, használhatták a tandemet egy-egy körre, hogy előbbre jussanak, illetve megtehették ezt a befutónál is. Szerintem ez egy aránylag könnyű kérdés, mivel jórészt csak a hűtőrács és a hűtő nagyságától függ, és ha épp nem lesz jó az egyensúly a teszt elején, szerintem a végére biztos megoldják. Ezen kívül bejátszhat még a tapadás mértéke kanyarokban, ami ugyan eddig nagyobbnak tűnik, mint tavaly, részben a nagyobb spoiler miatt, de ezt is lehet ellensúlyozni még puhább rugókkal.

A harmadik kérdés most részben irreleváns, ezért csak említés szintjén foglalkozom vele. Ez pont annak a hatását érinti, hogy a kocsik az eddigi új kocsis tesztek alapján jobban tapadnak a kanyarokban. Ez szerintem az alapvetően a 2012-es modellnél nagyobb spoiler miatt van, amit pedig talán eleve azért növeltek meg, hogy semlegesítsék egy kicsit az eltérő karosszériák miatti eltérő aerodinamikai leszorítóerők hatását, amik máshol keletkeznek a kocsin. A kérdés az, hogy a nagyobb tapadás mennyire egyszerűsíti le a vezetést (pl. az olyan pályákon, ahol eleve alig lassítanak a kanyarokban, mint pl. Atlanta), valamint mennyire nehezítik meg a rövidebb féktávok az előzéseket. Ez azonban majd csak ott lesz fontos, ahol fékeznek is - a január 17-18-ai Charlotte-beli teszten ez lesz a fő kérdés.

Itt van az is, hogy mely csapatok milyen versenyzőkkel vesznek részt a teszten. A legérdekesebb név talán Austin Dilloné. A fiatal srác Dale Earnhardt régi csapattulajdonosának Richard Childress-nek az unokája, 2011-ben megnyerte a Teherautó-sorozatot, 2012-ben pedig 3. lett a Nationwide-ban Earnhardt híres 3-as rajtszámát hordozva. Idén hét versenyen indul a Sprint Kupában, amelyek közül az egyik a Daytona 500 lesz. Rajta kívül érdekes lesz figyelni az egész szezonos újoncok („a” női versenyző Danica Patrick és a Nationwide-bajnok Ricky Stenhouse Jr.), valamint a csapatot váltó nagy nevek (Matt Kenseth és Joey Logano) beilleszkedését is.

Egyébiránt ez a teszt egy rendszeres holtszezonbeli esemény a NASCAR-ban, de mivel én most látom majd először, ezért szívesen veszek mindenféle kommentet azt illetően, hogy mi a csapatok programja egy ilyen teszten. Ezen kívül nyugodtan írjátok meg a ti véleményeteket az eseménnyel kapcsolatban, ki lesz jó, ki nem, ki áll jól, ki nem – ilyen szempontból ez a bejegyzés egyfajta „kommentfogóként” is szolgál a teszt idejére, mivel szerintem legközelebb majd csak az eseményt követően születik újabb bejegyzés. Nem valószínű, hogy az előzetesek állandó rovatot fognak képezni, de ha elég sok lesz belőlük, meglehet. Esemény előtti aktualitásoktól függ. Elvégre azt hiszem, hogy futambeszámoló sem lesz minden versenyről, mégis az állandók közé sorolom majd őket.

7 komment

Címkék: előzetes stream nascar daytona 2013 daytona 500 austin dillon speed tv tesztbeszámoló


A bejegyzés trackback címe:

https://dontottkanyar.blog.hu/api/trackback/id/tr255008091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atticvs 2013.01.09. 16:36:34

Bocsánat, ez lemaradt:

stream.speedtv.com/daytona

A hivatalos Speed.com stream link. Remélhetőleg működni fog.

Ezen kívül itt van még egy csomó infó arról, hogy hol és milyen formában lehet követni az eseményeket Facebookon, vagy Twitteren:

www.nascar.com/en_us/news-media/articles/2013/01/08/preseason-thunder-details.html

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2013.01.10. 14:16:16

"miért nincs ilyen [se] az F1-ben?"

Mert tudjuk hogy ha show, akkor abban az amcsik a legjobbak :)

Danicára én is nagyon kíváncsi leszek :)

Magához a teszthez tőlem ne várj érdemi hozzászólásokat, ahhoz én nagyon "kocafan" vagyok :)

Atticvs 2013.01.10. 15:08:46

@convar: Semmi baj. :)

Ami Danicát illeti, én kicsit túlzásnak tartom, hogy egyesek azonnal az élmezőnybe várják, és bajnokesélyesnek kiáltják ki. Bár valószínűleg ez csak médiafogás. De azért nem lesz tökutolsó, az biztos. Jó lesz.

Amúgy itt egy újabb hivatalos link, ami a bejegyzésben említettel ellentétben működik is:

www.daytonainternationalspeedway.com/vanity-pages/2013/testing.aspx

Atticvs 2013.01.10. 18:58:01

És itt van egy jobb a délutáni sessionhöz is:

www.viponlinesports.eu/sports/motorsports.html

tommy20 2013.01.10. 19:30:57

@Atticvs: Szia!Nekem működött a speed.com is köszönet érte.Sajnos nem tudtam végig nézni mindenesetre szerintem az új autók nagyon tutin néznek ki.És a blog is nagyon nagyon jó!!

Atticvs 2013.01.10. 20:17:27

@tommy20: Üdv és köszi! :)

Igen, szerintem is remekül néznek ki, különösen a Ford és a Toyota.

Az viszont nem tetszik, hogy szerintem aránylag tiszta erősorrend van: Toyota, Chevy, Ford. Aztán ez lehet, hogy már holnapra megváltozik, ha módosítanak valamin.

tommy20 2013.01.10. 20:43:29

@Atticvs: Szerintem is a ford meg a toyota a ford eleje meg aztán nagyon brutális.Hát igen nagyon kicsik a különbségek.Nagyon nézegették ott a hátsó terelőt most nem is tudom kinek a kocsija volt úgyhogy lehetnek még módosítások.
süti beállítások módosítása