HTML

Döntött kanyar

Szubjektív vélemények a NASCAR-ról egy zöldfülű, de lelkes rajongó tollából.

Facebook

Címkék

1961 (1) 1969 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1996 (1) 2001 (1) 2007 (1) 2010 (1) 2011 (1) 2012 (4) 2013 (31) 2014 (1) aero csomag (1) austin dillon (2) auto club 400 (1) beállítások (7) big one (4) biztonság (2) blog (4) blokkolás (1) boxstratégia (1) brad keselowski (7) brands hatch (1) brian vickers (2) bristol (4) bruton smith (2) btcc (1) buck baker (1) budweiser duel (3) bump (5) büntetés (1) car of tomorrow (2) célfotó (2) charlotte (1) chase (4) cookie cutter tracks (1) csapatok (1) dale earnhardt (2) dale earnhardt jr (7) danica patrick (4) dan gurney (1) darlington (2) daytona (9) daytona 500 (7) daytona beach (1) denny hamlin (6) dőlésszög (1) döntött kanyar (1) drive4copd 300 (1) drivers (1) earnhardt ganassi racing (1) egyéb (20) előzetes (2) első bejegyzés (1) erősorrend (1) esélylatolgatás (1) facebook (1) fernando alonso (1) fiókcsapat (1) fontana (3) food city 500 (1) forma 1 (2) francis ferko (1) fuel mileage (1) futambeszámoló (7) gen 6 (6) greg biffle (1) gumistratégia (1) hangulat (1) hendrick (2) homestead (1) how to (1) hozzáállás (4) időeltolódás (1) impound rule (1) indycar (1) intermediate tracks (2) international speedway corporation (2) isc (2) jamie mcmurray (1) január (1) jeff gordon (5) jimmie johnson (8) joey logano (5) joe gibbs (2) juan pablo montoya (2) karácsony (1) kasey kahne (2) kedvenc (2) kentucky (1) kevin harvick (4) kobalt tools 400 (1) körrekord (4) kyle busch (5) kyle larson (1) lábtörés (1) las vegas (3) les richter (1) marcus ambrose (1) mark martin (2) martinsville (2) matt kenseth (5) mint a villám (2) moderálás (1) nascar (38) nationwide (1) north wilkesboro (1) off (4) out of the box (1) oválpálya (1) pack (1) pack racing (2) pályabemutató (4) pályahőmérséklet (1) pályák (2) penske (1) phoenix (1) pocono (1) pontrendszer (1) push-loose (1) realignment (2) reklámok (1) rekord (1) restrictor plate (3) richard petty (2) richard petty motorsports (1) riverside (1) road atlanta (1) road course (2) road course ringer (1) rockingham (1) roof flap (1) roush (1) roval (1) ryan newman (4) sérülés (3) short tracks (3) side drafting (1) single run (1) smi (2) speedway motorsports (2) speed tv (1) sprint kupa (2) sprint kupa autó (1) sprint unlimited (2) start and park (1) stratégia (2) stream (1) subway fresh fit 500 (1) sucker hole (2) superspeedways (1) szabadkártyás (1) szabályok (3) szezonzáró (1) szubjektív (5) taktika (1) talladega (2) tandem (2) technical alliance (1) tesztbeszámoló (7) teszttilalom (1) texas (3) tony stewart (3) top 10 (1) top 35 rule (1) trevor bayne (1) tri-oval (1) újdonságok (3) újraaszfaltozás (2) üzemanyag-stratégia (1) versenyzők (1) vonatozás (1) wild card (1) wild feed (1) winston million (1) wood brothers (1) yellow rule (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Atticvs: @robbob Szia, ne haragudj, ez a blog mondhatni a mélygarázsban porosodik egy jó ideje. :P Gondolom azóta már magad is rákerestél, de a COT a Car Of Tomorrow-t jelöli - ezzel a "futurisztikus" névv... (2014.11.20. 20:10) Egy komoly baleset margójára
  • Kordovaner: "Persze ez sem oldja meg pl. a cikázás problémáját, és el tudom képzelni, hogy előbb-utóbb itt is bevezetik az "egy irányváltás"-szabályt." Szerintem ez így ilyen formában megvalósíthatatlan s gyak... (2013.04.03. 19:20) Blokkolás
  • IamGlenQuagmire: Én csak hátradőlök, és élvezem a showt. Tony nyilatkozata a futam után mindent visz: "Joey csak egy kis gazdag kölyök, aki soha nem dolgozott életében... ... úgy dobta el azt a palackot, mint egy ki... (2013.03.30. 11:25) Ez nem játék, gyerekek!
  • Kordovaner: A 2000-es évek elején piszok jó versenyek voltak Thunder Valley-ben. Tele lökdösődéssel, feszültséggel, intenzitással. Nem úgy mint most :( (2013.03.23. 20:03) Ez meredek! (Bristol Motor Speedway)
  • BLori: Akkor egy kicsit félre értettem,felületesen olvastam :) Egyébként Logano is direkt csinálta a blokkolást,ha ott helyet hagy Hamlin elmegy,simán be is fért elé tehát nem volt mellette csak gyorsabb v... (2013.03.21. 21:44) Végre (2013 Food City 500 – Bristol)

Feedek

2013.02.07. 16:59 Atticvs

#24 (Kedvencek – II. rész)

„Néha úgy érzem, minden kisfiú álma, hogy versenyautót vezethessen. Nekem ez volt az álmom. Néztem a nagy versenyzőket, és csak ennyit mondtam: ez az, amit akarok.” Ez alatt az idézet alatt pillantottam meg életemben először Jeff Gordon nevét. Egy könyv hátulján találtam, ami az egyik első NASCAR-os forrásom volt. A 2-es autóval ellentétben Gordonnak még kisgyerekként kezdtem el drukkolni, valószínűleg pusztán azért, mert akkoriban ő volt a legjobb.

Tényleg nem mindennapi versenyző. Egész eddigi pályafutása során a 24-es kocsit vezette, először az 1992-es évad szezonzáróján, azon a bizonyos Hooters 500-on a régi atlantai oválon, ahol Richard Petty, a „Király”, a NASCAR legsikeresebb versenyzőjeként hét bajnoki címmel és 200 futamgyőzelemmel a háta mögött visszavonult. Nem telt bele sok idő, és Gordon elképesztő sikereit látva sokat úgy érezték, hogy Richard aznap adta át a koronát a következő királynak. Nem véletlenül. A következő kilenc bajnokságból Jeff Gordon négyet megnyert, és még mindig csak 30 éves volt. 58 futamgyőzelemnél járt, és mindennek tetejébe a legnagyobb road course-menőnek számított. Ha akkor megkérdezel valakit, tízből tíz biztosra vette volna, hogy Jeff Gordon megdönti Richard Petty és Dale Earnhardt 7-7 bajnoki címes rekordját. Erre mondják, hogy üstökösszerű pályafutás.

Hogy miért nem sikerült nemhogy megdönti Petty-ék rekordját, de még „csak” az ötödik címet sem begyűjteni, arról viszont körülbelül tízből tíz embernek különböző véleménye van. Én nem szeretek ítélkezni (meg is szenvedtem a „Versenyzők”, meg a „Csapatok” című bejegyzésekkel), és szerintem a legtöbb felhozott érvben van valami. Menjünk sorjában! Az első fontos változás Gordon addig figyelemreméltóan állandó környezetében régi csapatfőnökének Ray Evernhamnek a távozása volt 1999 végén. Utódjával, Robert Loomis-szal azért csak bajnok lett ismét 2001-ben, tehát ez mondjuk lehet, hogy nem fontos. 2002-ben elvált a feleségétől, ami – félre a hímsovinizmussal! – biztos, hogy hatással volt élete minden területére. Ebben az évben karolta fel Jimmie Johnsont is, ami szintén elvonhatta a figyelmét. Miután mindezt lerendezte, év végére azért vissza-visszatért a Victory Lane-be, de a bajnoki cím már elúszott. 2003-ban végül is tök jól ment, 6 győzelemmel, 15 top 5-tel és 20 top 10-zel zárt, de voltak nála jobbak. 2004 jól illusztrálja a következő problémát. Már mondtam egyszer, hogy Jeff Gordon a Chase áldozata: ha az nincs, 2004-ben ő a bajnok, mert összességében ő szerezte a legtöbb pontot az egész szezont figyelembe véve. 2005-ben egész szezonban nem ment jól, valószínűleg eddigre tényleg összekülönbözött Loomis-szal, aki a szezon vége felé otthagyta a 24-es csapatot. 2006-ban egészen a Chase elejéig minden klappolt, de aztán egy háromversenyes pechsorozat (két műszaki hiba és egy degás tömegbaleset) miatt megint elment a cím. 2007-ben ismét a Chase tett be neki, amikor 30 top 10-es helyezést ért el (!), mégsem nyert. 2008-tól 2010-ig pedig egészen egyszerűen katasztrofálisan ment, csupán árnyéka volt 2002 előtti önmagának. Két inkább indokkal, mint érvvel fogsz találkozni ebből az időszakból: az egyik a CoT. A CoT amellett, hogy eleinte borzalmasan ronda volt, olyan konstrukció volt, amit lehetett „szadizni”. A negyedik generációs kocsinál nehezebb volt kibillenteni az egyensúlyából, nagyobb tartományban viselkedett ideálisan és kevésbé gyilkolta a gumikat. Azt mondják, hogy Gordonnak nem feküdt ez az autó. Oválon végül is nem volt annyira feltűnően rossz, de íme, egy árulkodó statisztika: mondtam, hogy Gordon mekkora road course-menő volt. Volt. A kilenc road course-os győzelméből hetet 1993 és 2001 között szerzett, kettőt 2002 és 2006 között, azóta pedig pocsékul megy az ilyen pályákon. Csak Talladegában van rosszabb átlagos helyezése 2008 óta, mint a Glenen! Némileg árnyalja a képet, hogy már a remek 2007-es szezonja végén is a CoT-t vezette. A másik indok megint a rossz csapatfőnök, ezúttal Steve Letarte, aki manapság Junior fülébe duruzsol a boxutcából. Ő 2010 végén lépett le, és Gordon valóban a javulás jeleit mutatta 2011-ben az utódjával, Alan Gustafsonnal. Háromszor győzött, ami elég tisztességes és 2007 óta nem fordult elő. A 2012-es évét meg ismerjük: Fortuna szembeköpte, összeverte, majd kidobta az ablakon.

Akik látták Jeff Gordont fénykorában, azok füstjeleket lövöldöznek az égbe 2013 előtt. A CoT a múlté, ahogy Steve Letarte is, és a pechsorozat sem tarthat örökké. Az meg teljesen világos, hogy négy bajnoki címmel és 87 győzelemmel a tarsolyában még mindig egyike a legeslegjobb versenyzőknek a mezőnyben. Az egyetlen kérdés az, hogy mennyire viselte meg Gordon személyiségét és hozzáállását az elveszett évtized. Látható, hogy volt itt minden, de azért volt jó pár olyan év, amikor nem tudom fenntartás nélkül elfogadni a kapcsolatot valamely külső tényező és a 24-es kocsi kifejezetten pocsék teljesítménye között (2005, 2008-2010). Majd meglátjuk, de én legalább annyira örülnék, ha idén Jeff Gordon nyerné meg a Sprint Kupát, mint amennyire Brad Keselowski győzelmének örültem tavaly.

3 komment

Címkék: szubjektív egyéb kedvenc rekord nascar hozzáállás jeff gordon sprint kupa car of tomorrow road course ringer richard petty


A bejegyzés trackback címe:

https://dontottkanyar.blog.hu/api/trackback/id/tr205067889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lándzsa Erőskar 2013.02.20. 22:51:03

"Ha akkor megkérdezel valakit, tízből tíz biztosra vette volna, hogy Jeff Gordon megdönti Richard Petty és Dale Earnhardt 7-7 bajnoki címes rekordját."

Ha nicncs Chase már 6-nál járna. :-)

Atticvs 2013.02.20. 23:09:52

@Lándzsa Erőskar: Neked ki a kedvenced amúgy? (Ha van.)

Mások is nyugodtan írják meg, itt, vagy Facebookon.

Lándzsa Erőskar 2013.02.20. 23:22:14

Sok kedvencem van. Élő és halott.
süti beállítások módosítása