HTML

Döntött kanyar

Szubjektív vélemények a NASCAR-ról egy zöldfülű, de lelkes rajongó tollából.

Facebook

Címkék

1961 (1) 1969 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1996 (1) 2001 (1) 2007 (1) 2010 (1) 2011 (1) 2012 (4) 2013 (31) 2014 (1) aero csomag (1) austin dillon (2) auto club 400 (1) beállítások (7) big one (4) biztonság (2) blog (4) blokkolás (1) boxstratégia (1) brad keselowski (7) brands hatch (1) brian vickers (2) bristol (4) bruton smith (2) btcc (1) buck baker (1) budweiser duel (3) bump (5) büntetés (1) car of tomorrow (2) célfotó (2) charlotte (1) chase (4) cookie cutter tracks (1) csapatok (1) dale earnhardt (2) dale earnhardt jr (7) danica patrick (4) dan gurney (1) darlington (2) daytona (9) daytona 500 (7) daytona beach (1) denny hamlin (6) dőlésszög (1) döntött kanyar (1) drive4copd 300 (1) drivers (1) earnhardt ganassi racing (1) egyéb (20) előzetes (2) első bejegyzés (1) erősorrend (1) esélylatolgatás (1) facebook (1) fernando alonso (1) fiókcsapat (1) fontana (3) food city 500 (1) forma 1 (2) francis ferko (1) fuel mileage (1) futambeszámoló (7) gen 6 (6) greg biffle (1) gumistratégia (1) hangulat (1) hendrick (2) homestead (1) how to (1) hozzáállás (4) időeltolódás (1) impound rule (1) indycar (1) intermediate tracks (2) international speedway corporation (2) isc (2) jamie mcmurray (1) január (1) jeff gordon (5) jimmie johnson (8) joey logano (5) joe gibbs (2) juan pablo montoya (2) karácsony (1) kasey kahne (2) kedvenc (2) kentucky (1) kevin harvick (4) kobalt tools 400 (1) körrekord (4) kyle busch (5) kyle larson (1) lábtörés (1) las vegas (3) les richter (1) marcus ambrose (1) mark martin (2) martinsville (2) matt kenseth (5) mint a villám (2) moderálás (1) nascar (38) nationwide (1) north wilkesboro (1) off (4) out of the box (1) oválpálya (1) pack (1) pack racing (2) pályabemutató (4) pályahőmérséklet (1) pályák (2) penske (1) phoenix (1) pocono (1) pontrendszer (1) push-loose (1) realignment (2) reklámok (1) rekord (1) restrictor plate (3) richard petty (2) richard petty motorsports (1) riverside (1) road atlanta (1) road course (2) road course ringer (1) rockingham (1) roof flap (1) roush (1) roval (1) ryan newman (4) sérülés (3) short tracks (3) side drafting (1) single run (1) smi (2) speedway motorsports (2) speed tv (1) sprint kupa (2) sprint kupa autó (1) sprint unlimited (2) start and park (1) stratégia (2) stream (1) subway fresh fit 500 (1) sucker hole (2) superspeedways (1) szabadkártyás (1) szabályok (3) szezonzáró (1) szubjektív (5) taktika (1) talladega (2) tandem (2) technical alliance (1) tesztbeszámoló (7) teszttilalom (1) texas (3) tony stewart (3) top 10 (1) top 35 rule (1) trevor bayne (1) tri-oval (1) újdonságok (3) újraaszfaltozás (2) üzemanyag-stratégia (1) versenyzők (1) vonatozás (1) wild card (1) wild feed (1) winston million (1) wood brothers (1) yellow rule (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Atticvs: @robbob Szia, ne haragudj, ez a blog mondhatni a mélygarázsban porosodik egy jó ideje. :P Gondolom azóta már magad is rákerestél, de a COT a Car Of Tomorrow-t jelöli - ezzel a "futurisztikus" névv... (2014.11.20. 20:10) Egy komoly baleset margójára
  • Kordovaner: "Persze ez sem oldja meg pl. a cikázás problémáját, és el tudom képzelni, hogy előbb-utóbb itt is bevezetik az "egy irányváltás"-szabályt." Szerintem ez így ilyen formában megvalósíthatatlan s gyak... (2013.04.03. 19:20) Blokkolás
  • IamGlenQuagmire: Én csak hátradőlök, és élvezem a showt. Tony nyilatkozata a futam után mindent visz: "Joey csak egy kis gazdag kölyök, aki soha nem dolgozott életében... ... úgy dobta el azt a palackot, mint egy ki... (2013.03.30. 11:25) Ez nem játék, gyerekek!
  • Kordovaner: A 2000-es évek elején piszok jó versenyek voltak Thunder Valley-ben. Tele lökdösődéssel, feszültséggel, intenzitással. Nem úgy mint most :( (2013.03.23. 20:03) Ez meredek! (Bristol Motor Speedway)
  • BLori: Akkor egy kicsit félre értettem,felületesen olvastam :) Egyébként Logano is direkt csinálta a blokkolást,ha ott helyet hagy Hamlin elmegy,simán be is fért elé tehát nem volt mellette csak gyorsabb v... (2013.03.21. 21:44) Végre (2013 Food City 500 – Bristol)

Feedek

2013.04.05. 12:07 Atticvs

Martinsville Speedway

Ha összevetjük a Sprint Kupa – akkoriban még más névvel illetett – első szezonjának mindössze nyolc futamból álló versenynaptárát az ideivel, akkor egyetlen közös nevet találunk csak, a Martinsville Speedway-t.

Nem csak a kocsik kinézete változott meg a NASCAR-ban az 1949 óta bemutatkozott hat generáció alatt, hanem a pályáké, és ezzel együtt a versenyzésé is. Napjainkban a naptárt a köztes pályák dominálják, pláne ha idecsapjuk még a karakterben hasonló kétmérföldes pályákat is. A rövid pályák némileg háttérbe szorultak. Nemrég rámutattam, hogy ez még a ’90-es évek közepén is fordítva volt, azelőtt meg végképp. Többször hallottam a kupasorozat versenyzőit megnyilvánulni, hogy kiskorukban főleg rövid pályákon versenyeztek, tehát az idevezető út még mindig az ilyen klasszikus versenyhelyszínekkel van kikövezve. Itt kisebb a hely és a tempó, viszont nagyobb a gumikat, a fékeket, valamint a pilóták idegrendszerét és türelmét próbára tevő terhelés.

Ha valahol, akkor Martinsville-ben igazán visszatér a lökdösődés; gyakorlatilag kizárt, hogy valaki érintkezés nélkül lehozza az 500 kört. Ez az igazi, old school rövid pályás versenyzés, egy ideális ívvel, tehát kevés hellyel, és mindazzal, amit az előző bekezdésben felsoroltam – mindazzal, amit a félmérföldes bullring-testvérpálya Bristol egy kicsit elveszített a simább és progresszíven döntött új betonborításával.

Ha Bristol kifejezetten meredek, akkor Martinsville meg kifejezetten lapos. No nem mintha a 12° olyan szélsőségesen kevés lenne, elvégre Indianapolis és Phoenix például ennél is kisebb számokkal szerénykedhet, ám ott a hosszabb pálya és hosszabb kanyarok mégis nagyobb sebességeket tesznek lehetővé, mint Martinsville. Ugyanígy Bristol sem szélsőségesen meredek, a legtöbb cookie cutter pálya is huszonsok fokos dőlésszögekkel büszkélkedhet – csak előbbi a rövidsége miatt mégis olyan rémisztően soknak tűnik.

Martinsville nem csak a kupasorozat legősibb helyszíne, hanem a második legrégebben épült NASCAR-pálya is egyben a jelenlegiek közül. 1947-ben nyitotta meg a kapuit, a korszellemnek megfelelően mint… salakos pálya, vagy hogy mondják ezt magyarul. :D Dirt oval. Csak Richmond régebbi nála. 1955-ben burkolták be, ekkor még aszfalttal. Abból a szempontból is egyedülálló a pálya, hogy részben aszfalt, részben pedig – a kanyarok belső részén – betonborítású. Ezt 1976-ban alakították így ki, és 2004-ben újították fel.

Az eltérő borítás különleges kihívást jelent a beállítások szempontjából, mivel a beton és az aszfalt eltérő mértékben reagál a hőmérsékletváltozásokra. Fékezéskor és kigyorsításkor jórészt aszfalton, kanyarodás közben pedig jórészt betonon futnak a kocsik. Ami még nagyon fontos lesz, az az, hogy ki mennyire tudott gyógyírt találni az eddig idén a rövid pályákon (Phoenix, Bristol) fellépő jobb első defektek feltűnően nagy, és nem véletlenül megemelkedő számára. A könnyebb és gyorsabb kocsinak, tehát a nagyobb kanyarsebességekkel együtt járó nagyobb oldalirányú terhelésnek, és nagyobb fékezések miatt jobban melegedő fékeknek, ám tavaly óta változatlan gumiknak köszönhetően ez nem meglepő.

Ja, igen, még egy különlegesség, csak hogy ne ilyen szakbarbár rétestészta-stílusú mondattal fejezzem be a bejegyzést: itt nincs apron. Pontosabban van, csak keskeny és nincs leaszfaltozva. Legalábbis a kanyarok nagyrészében. Manapság az a trend, hogy egyre több a beton a pályák belső részén is, a legutóbbi példa a phoenix-i dogleg belseje, ami így egy legális shortcuttá vált, és amit Denny Hamlin oly szemléletesen bemutatott idén. Nos, Martinsville szintén egy beton, és aszfalt, és acél, és üveg massza, ám két kis csíkban, a két kanyar belső ívén, egy tavaly őszre férfiasan rózsaszínre festett keskeny kerékvető mögött még mindig zöldellik a fű – gondolom egészen addig, amíg balesetet nem okoz majd egyszer. Egy szó, mint száz, nem lehet büntetlenül megúszni, ha valaki kényszerből, vagy kényszer nélkül odakerül.

Short track racing iz bekk, a Sprint Kupában vasárnap este 7-től. :)

Szólj hozzá!

Címkék: előzetes beállítások nascar bristol pályabemutató 2013 bump martinsville short tracks gen 6


A bejegyzés trackback címe:

https://dontottkanyar.blog.hu/api/trackback/id/tr165199730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása