HTML

Döntött kanyar

Szubjektív vélemények a NASCAR-ról egy zöldfülű, de lelkes rajongó tollából.

Facebook

Címkék

1961 (1) 1969 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1996 (1) 2001 (1) 2007 (1) 2010 (1) 2011 (1) 2012 (4) 2013 (31) 2014 (1) aero csomag (1) austin dillon (2) auto club 400 (1) beállítások (7) big one (4) biztonság (2) blog (4) blokkolás (1) boxstratégia (1) brad keselowski (7) brands hatch (1) brian vickers (2) bristol (4) bruton smith (2) btcc (1) buck baker (1) budweiser duel (3) bump (5) büntetés (1) car of tomorrow (2) célfotó (2) charlotte (1) chase (4) cookie cutter tracks (1) csapatok (1) dale earnhardt (2) dale earnhardt jr (7) danica patrick (4) dan gurney (1) darlington (2) daytona (9) daytona 500 (7) daytona beach (1) denny hamlin (6) dőlésszög (1) döntött kanyar (1) drive4copd 300 (1) drivers (1) earnhardt ganassi racing (1) egyéb (20) előzetes (2) első bejegyzés (1) erősorrend (1) esélylatolgatás (1) facebook (1) fernando alonso (1) fiókcsapat (1) fontana (3) food city 500 (1) forma 1 (2) francis ferko (1) fuel mileage (1) futambeszámoló (7) gen 6 (6) greg biffle (1) gumistratégia (1) hangulat (1) hendrick (2) homestead (1) how to (1) hozzáállás (4) időeltolódás (1) impound rule (1) indycar (1) intermediate tracks (2) international speedway corporation (2) isc (2) jamie mcmurray (1) január (1) jeff gordon (5) jimmie johnson (8) joey logano (5) joe gibbs (2) juan pablo montoya (2) karácsony (1) kasey kahne (2) kedvenc (2) kentucky (1) kevin harvick (4) kobalt tools 400 (1) körrekord (4) kyle busch (5) kyle larson (1) lábtörés (1) las vegas (3) les richter (1) marcus ambrose (1) mark martin (2) martinsville (2) matt kenseth (5) mint a villám (2) moderálás (1) nascar (38) nationwide (1) north wilkesboro (1) off (4) out of the box (1) oválpálya (1) pack (1) pack racing (2) pályabemutató (4) pályahőmérséklet (1) pályák (2) penske (1) phoenix (1) pocono (1) pontrendszer (1) push-loose (1) realignment (2) reklámok (1) rekord (1) restrictor plate (3) richard petty (2) richard petty motorsports (1) riverside (1) road atlanta (1) road course (2) road course ringer (1) rockingham (1) roof flap (1) roush (1) roval (1) ryan newman (4) sérülés (3) short tracks (3) side drafting (1) single run (1) smi (2) speedway motorsports (2) speed tv (1) sprint kupa (2) sprint kupa autó (1) sprint unlimited (2) start and park (1) stratégia (2) stream (1) subway fresh fit 500 (1) sucker hole (2) superspeedways (1) szabadkártyás (1) szabályok (3) szezonzáró (1) szubjektív (5) taktika (1) talladega (2) tandem (2) technical alliance (1) tesztbeszámoló (7) teszttilalom (1) texas (3) tony stewart (3) top 10 (1) top 35 rule (1) trevor bayne (1) tri-oval (1) újdonságok (3) újraaszfaltozás (2) üzemanyag-stratégia (1) versenyzők (1) vonatozás (1) wild card (1) wild feed (1) winston million (1) wood brothers (1) yellow rule (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Atticvs: @robbob Szia, ne haragudj, ez a blog mondhatni a mélygarázsban porosodik egy jó ideje. :P Gondolom azóta már magad is rákerestél, de a COT a Car Of Tomorrow-t jelöli - ezzel a "futurisztikus" névv... (2014.11.20. 20:10) Egy komoly baleset margójára
  • Kordovaner: "Persze ez sem oldja meg pl. a cikázás problémáját, és el tudom képzelni, hogy előbb-utóbb itt is bevezetik az "egy irányváltás"-szabályt." Szerintem ez így ilyen formában megvalósíthatatlan s gyak... (2013.04.03. 19:20) Blokkolás
  • IamGlenQuagmire: Én csak hátradőlök, és élvezem a showt. Tony nyilatkozata a futam után mindent visz: "Joey csak egy kis gazdag kölyök, aki soha nem dolgozott életében... ... úgy dobta el azt a palackot, mint egy ki... (2013.03.30. 11:25) Ez nem játék, gyerekek!
  • Kordovaner: A 2000-es évek elején piszok jó versenyek voltak Thunder Valley-ben. Tele lökdösődéssel, feszültséggel, intenzitással. Nem úgy mint most :( (2013.03.23. 20:03) Ez meredek! (Bristol Motor Speedway)
  • BLori: Akkor egy kicsit félre értettem,felületesen olvastam :) Egyébként Logano is direkt csinálta a blokkolást,ha ott helyet hagy Hamlin elmegy,simán be is fért elé tehát nem volt mellette csak gyorsabb v... (2013.03.21. 21:44) Végre (2013 Food City 500 – Bristol)

Feedek

2013.01.23. 17:12 Atticvs

Versenyzők

Amikor 43 autó megkapja a zöld zászlót egy NASCAR-futam elején, pláne ilyen kiegyenlített mezőny és aránylag gyorsan változó erősorrend mellett, a kiscsíra drukker lehet, hogy elveszik a nevek (és rajtszámok) rengetegében. Én legalábbis így voltam vele, amikor elkezdtem futamokat nézni. Ez a bejegyzés azért született, hogy – persze szubjektív alapon – valamelyest eligazítsa a nézőt, és megmondja, hogy általában kitől milyen teljesítmény várható a versenypályán…

Azt hiszem abban nincs nagy vita, hogy a jelenlegi mezőny legjobbjai – talán ilyen sorrendben – Jimmie Johnson (#48), Tony Stewart (#14), Jeff Gordon (#24) és Mark Martin (#55). A legeslegjobbak exkluzív klubjának szerintem az a sajátos tulajdonsága, hogy csak szép számú, kb. legalább három bajnoki címmel a zsebedben léphetsz át a kapuján – vagy valami igazán egyedülálló teljesítménnyel. Mark Martin, aki sosem nyert bajnokságot, értelemszerűen az utóbbi kategóriába tartozik: ő ötször lett második a pontvadászatban, ami valamelyest azért érzékelteti, hogy nincs híján a legmagasabb szintű vezetési tudásnak. Emellett viszont már levezet (54 éves), úgyhogy ne várjuk tőle, hogy olyan figyelemreméltóan konzisztens legyen, mint fénykorában. Csak részszezont majd fut az 55-ös kocsival.

Nyilvánvalóan a második vonal tagjai – a „csupán” nagyon jók – nálam azok, akik a bajnoki címeken, vagy valami más kiemelkedő teljesítményen kívül más statisztikákban, pl. győzelmek számában, top 5-ökben, top 10-ekben, átlagos helyezésekben, néhány éven át már hozták a legjobbak szintjét, csak még (vagy már) nem tudnak a legjobbak közé kerülni. Ők aránylag sokan vannak: Brad Keselowski (#2), Kyle Busch (#18), Denny Hamlin (#11), Kasey Kahne (#5), Carl Edwards (#99), Kevin Harvick (#29), Matt Kenseth (#20), Greg Biffle (#16), valamint Dale Earnhardt Jr. (#88), Kurt Busch (#78), Ryan Newman (#39), Jeff Burton (#31), Bobby Labonte (#47) és Terry Labonte. Az, hogy valakinek még van, vagy már nincs esélye felemelkedni a legnagyobbak közé, az szerintem egyszerűen két dologtól függ: egyrészt attól, hogy pályafutása mely szakaszában jár (az a jó, ha még az elején, de legfeljebb a delén, és ez nem csak korfüggő), másrészt attól, hogy elég jó-e a csapata. Azt gondolom, hogy az első nyolc név esetében mindkettő megvan (bár kétlem, hogy Kenseth-nek és főleg Biffle-nek sok éve van még hátra a csúcson), az utánuk következők esetében viszont egyik, vagy a másik, vagy akár mindkettő hiányzik. Junior a legérdekesebb. Ő Hendrick-versenyző, tehát a csapata nem is lehetne jobb, de eredmények tekintetében a pályafutása 2005 körül érthetetlen módon vakvágányra futott, pedig még most is elég fiatal. Az első öt-hat évében briliáns mutatói voltak. Szintén a jó csapat-alkonyodó pályafutás kombót tolja a 35 éves Newman és a 45 éves Burton is. A 2004-es bajnok Kurt Busch – Kyle bátyja – úgyszintén korosodik, úgyhogy nála nem meglepő a lassú formahanyatlás, ráadásul a csapata sem egy top gárda (egyautós csapat), hanem „csak” egy pofás középcsapat. A 2000-es bajnok Bobby Labonte, valamint kétszeres bajnok bátyja, Terry Labonte Mark Martinhoz hasonlóan már egyértelműen csak levezetnek, és szintén kiscsapatok pilótái.

Következzen a középmezőny! Ezek többnyire olyan versenyzők, akik tekintet nélkül az egyéb statokra, 1-2 győzelemnél többre nem nagyon vitték pályafutásuk során, de emellett szinte mindannyijuknak van valamilyen különleges erőssége, ami színesíti a személyiségüket és valahogy az átlag fölé emeli őket. Clint Bowyer (#15): talán meglepő lehet, hogy őt ide soroltam, pedig nem fogom a jók közé rakni csak azért, mert tavaly kiugróan jó szezont futott. Jamie McMurray (#1): Earnhardthoz hasonlóan szűkítős pálya-specialista, viszont Juniornál jóval forrófejűbb és kevésbé összeszedett. Juan Pablo Montoya (#42) és Marcus Ambrose (#9): bennük közös, hogy a múltjuk miatt (bár eltérő sorozatokból jöttek), mindketten igazi road course-menők, míg máshol teljesen átlagosak. Road course-okon viszont tényleg kiválóan mennek, Montoya pl. az élről esett ki Watkins Glenben 2010-ben, míg Ambrose mindkét győzelmét ott szerezte, méghozzá az elmúlt két évben. Michael Waltrip (#55/#30): Darrell Waltrip öccse mindössze négy versenyt nyert hosszú pályafutása alatt, de abból kettő Daytona 500-győzelem. Ken Schrader szintén egy nem különösebben sikeres veterán, David Reutimannról pedig nemes egyszerűséggel nem tudok mondani semmi különlegeset. :P

Elérkeztünk a futottak még-kategóriához, akik neve mellett maximum egy, vagy talán egyetlen egy győzelem sem csillog, és úgy általában semmi különöset nem tudnak nyújtani azon kívül, hogy feltöltik a mezőnyt. Minden további nélkül az ő listájuk nálam a következő: Martin Truex Jr. (#56), Aric Almirola (#43), Casey Mears (#13), Paul Menard (#27), A. J. Allmendinger (#51), valamint Michael McDowell, Scott Speed, Regan Smith, David Ragan, David Stremme, David Gilliland, Josh Wise, Travis Kvapil, Dave Blaney. Az első öt névben azért pislákol valami, a legtöbbjük még nagyon fiatal és Truex pl. egészen tisztességes átlagos helyezéssel fejezte be a tavalyi évet. Utóbbiaknál pedig néha elgondolkodom, hogy nem fizetnek-e nekik, hogy utolsók legyenek…

Végül, de nem utolsósorban (gyakorlatilag szó szerint :D) jöjjenek az újoncok! Pontosabban az idei teljes szezonos és részszezonos újoncok, valamint azok az újoncok az utóbbi évekből, akik tehetségesnek tűntek, de ilyen-olyan okokból kifolyólag eddig nem igazán tudták beindítani a Sprint Kupa-karrierjüket, ezért nehéz őket megítélni. Előbbi kategóriába sorolható Danica Patrick (#10), Ricky Stenhouse Jr. (#17), Trevor Bayne (#21) és Austin Dillon (#33/#51), utóbbiba Brian Vickers (#55) és Joey Logano (#22). Az újoncokról igazából korábban már írtam pár sort, kivéve Trevor Bayne-t. Ő arról lett híres, hogy már a második Sprint Kupa-versenyét megnyerte – ami történetesen pont a 2011-es Daytona 500 volt! Viszont még abban az évben betegség miatt hosszú időt kihagyott és csak idén tér vissza teljes szezonra a patinás, de középszerű Wood Brothers Racinghez. Brian Vickers-t szintén betegség, azóta pedig a kevés lehetőség, Joey Loganót meg szerintem a puszta éretlensége akadályozza meg abban, hogy komolyabban be lehessen lőni. Azonban Logano közel sem újonc már, és ha azt vesszük, hogy a szélsőségesen fiatal kor hátráltató tényező, akkor a négy év alatt (18 évesen kezdte!) két győzelem és sok pole kifejezetten jól hangzik…

4 komment

Címkék: szubjektív egyéb nascar versenyzők 2013 drivers juan pablo montoya mark martin dale earnhardt jr marcus ambrose trevor bayne brian vickers joey logano


A bejegyzés trackback címe:

https://dontottkanyar.blog.hu/api/trackback/id/tr835039355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2013.01.24. 19:40:41

"Montoya pl. az élről esett ki Watkins Glenben 2010-ben"

Az nem tavaly volt? A 2010est megnyerte. Egyébként roadon nyerte a másik versenyét is, még 2007ben, Sonomában.

Vagyis oválgyőzelme még mindig nincs... pedig már nagyon itt volna az ideje :)

"Truex pl. egészen tisztességes átlagos helyezéssel fejezte be a tavalyi évet."

Miazhogy! :) Még a chaseben is bennevolt. Bár am tényleg nem egy győztes típus ő sem, inkább a "lassú víz partot mos" fajtából való.

Atticvs 2013.01.24. 22:31:39

@convar: Nem, de abban igazad van, hogy nem is 2010-ben, hanem 2009-ben. Kilökték. Tavaly technikai hibával esett ki.

Ez ilyen "szegény embert az ág is húzza"-típusú dolog: nem elég, hogy évente csak két versenyen megy igazán jól, de még ott sincs szerencséje.

Kordovaner 2013.01.24. 22:37:10

Remélem ebben az évben be fog csorogni minimum egy győzelem Mark Martin-nak. Bírom a csókát. Tipik példája annak, hogy 50 év felett is lehet valaki fitt és életvidám. Kondizik, gangsta rappet hallgat. Vagány :-)
Tavalyi 4 pole, 4 darab top 5 és 6 top 10 nem szar eredmény, úgy, hogy 25 versenyt futott. Ráadásul számos versenyen volt nyerő pozícióban, de fortuna istennő ellene dolgozott.

Lehetnének külön postok a pályákról is. Képek, statisztikák, adatok, hírös pillanatok. Bár képben vagyok, azért jó lenne egy összefoglaló ;-)

Atticvs 2013.01.24. 23:10:00

@Kordovaner: Hát a daytonaihoz hasonló pályabemutatók ilyesmik lesznek. :P Statisztikákat és adatokat ilyen táblázatszerűen nem szeretnék betenni, de persze szövegben meg lesz említve pár.

A képügy viszont engem is komolyan foglalkoztat, sokat dobna a blog vonzerején szerintem. Viszont még nem vagyok tisztában azzal, hogy miket szabad használni, és miket nem, úgyhogy először ezt kell majd rendberaknom. ;)

Ja, Mark Martin nem semmi versenyző, én is bírom. Az az igazság, hogy szerintem Vickers és ő is megérdemelne egy-egy teljes szezonos ülést, nem hogy még Waltrippel is megosszák az 55-öst... Utóbbinak most már illene a csapatvezetésre és a kommentátorkodásra koncentrálnia, elég meló lehet mindkettő.
süti beállítások módosítása