HTML

Döntött kanyar

Szubjektív vélemények a NASCAR-ról egy zöldfülű, de lelkes rajongó tollából.

Facebook

Címkék

1961 (1) 1969 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1996 (1) 2001 (1) 2007 (1) 2010 (1) 2011 (1) 2012 (4) 2013 (31) 2014 (1) aero csomag (1) austin dillon (2) auto club 400 (1) beállítások (7) big one (4) biztonság (2) blog (4) blokkolás (1) boxstratégia (1) brad keselowski (7) brands hatch (1) brian vickers (2) bristol (4) bruton smith (2) btcc (1) buck baker (1) budweiser duel (3) bump (5) büntetés (1) car of tomorrow (2) célfotó (2) charlotte (1) chase (4) cookie cutter tracks (1) csapatok (1) dale earnhardt (2) dale earnhardt jr (7) danica patrick (4) dan gurney (1) darlington (2) daytona (9) daytona 500 (7) daytona beach (1) denny hamlin (6) dőlésszög (1) döntött kanyar (1) drive4copd 300 (1) drivers (1) earnhardt ganassi racing (1) egyéb (20) előzetes (2) első bejegyzés (1) erősorrend (1) esélylatolgatás (1) facebook (1) fernando alonso (1) fiókcsapat (1) fontana (3) food city 500 (1) forma 1 (2) francis ferko (1) fuel mileage (1) futambeszámoló (7) gen 6 (6) greg biffle (1) gumistratégia (1) hangulat (1) hendrick (2) homestead (1) how to (1) hozzáállás (4) időeltolódás (1) impound rule (1) indycar (1) intermediate tracks (2) international speedway corporation (2) isc (2) jamie mcmurray (1) január (1) jeff gordon (5) jimmie johnson (8) joey logano (5) joe gibbs (2) juan pablo montoya (2) karácsony (1) kasey kahne (2) kedvenc (2) kentucky (1) kevin harvick (4) kobalt tools 400 (1) körrekord (4) kyle busch (5) kyle larson (1) lábtörés (1) las vegas (3) les richter (1) marcus ambrose (1) mark martin (2) martinsville (2) matt kenseth (5) mint a villám (2) moderálás (1) nascar (38) nationwide (1) north wilkesboro (1) off (4) out of the box (1) oválpálya (1) pack (1) pack racing (2) pályabemutató (4) pályahőmérséklet (1) pályák (2) penske (1) phoenix (1) pocono (1) pontrendszer (1) push-loose (1) realignment (2) reklámok (1) rekord (1) restrictor plate (3) richard petty (2) richard petty motorsports (1) riverside (1) road atlanta (1) road course (2) road course ringer (1) rockingham (1) roof flap (1) roush (1) roval (1) ryan newman (4) sérülés (3) short tracks (3) side drafting (1) single run (1) smi (2) speedway motorsports (2) speed tv (1) sprint kupa (2) sprint kupa autó (1) sprint unlimited (2) start and park (1) stratégia (2) stream (1) subway fresh fit 500 (1) sucker hole (2) superspeedways (1) szabadkártyás (1) szabályok (3) szezonzáró (1) szubjektív (5) taktika (1) talladega (2) tandem (2) technical alliance (1) tesztbeszámoló (7) teszttilalom (1) texas (3) tony stewart (3) top 10 (1) top 35 rule (1) trevor bayne (1) tri-oval (1) újdonságok (3) újraaszfaltozás (2) üzemanyag-stratégia (1) versenyzők (1) vonatozás (1) wild card (1) wild feed (1) winston million (1) wood brothers (1) yellow rule (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Atticvs: @robbob Szia, ne haragudj, ez a blog mondhatni a mélygarázsban porosodik egy jó ideje. :P Gondolom azóta már magad is rákerestél, de a COT a Car Of Tomorrow-t jelöli - ezzel a "futurisztikus" névv... (2014.11.20. 20:10) Egy komoly baleset margójára
  • Kordovaner: "Persze ez sem oldja meg pl. a cikázás problémáját, és el tudom képzelni, hogy előbb-utóbb itt is bevezetik az "egy irányváltás"-szabályt." Szerintem ez így ilyen formában megvalósíthatatlan s gyak... (2013.04.03. 19:20) Blokkolás
  • IamGlenQuagmire: Én csak hátradőlök, és élvezem a showt. Tony nyilatkozata a futam után mindent visz: "Joey csak egy kis gazdag kölyök, aki soha nem dolgozott életében... ... úgy dobta el azt a palackot, mint egy ki... (2013.03.30. 11:25) Ez nem játék, gyerekek!
  • Kordovaner: A 2000-es évek elején piszok jó versenyek voltak Thunder Valley-ben. Tele lökdösődéssel, feszültséggel, intenzitással. Nem úgy mint most :( (2013.03.23. 20:03) Ez meredek! (Bristol Motor Speedway)
  • BLori: Akkor egy kicsit félre értettem,felületesen olvastam :) Egyébként Logano is direkt csinálta a blokkolást,ha ott helyet hagy Hamlin elmegy,simán be is fért elé tehát nem volt mellette csak gyorsabb v... (2013.03.21. 21:44) Végre (2013 Food City 500 – Bristol)

Feedek

2013.02.25. 01:36 Atticvs

Befejezetlen ügy (2013 Daytona 500)

Egyikük sem feltűnősködött úgy igazán a versenypályán idén Daytonában, a január közepi tesztektől kezdve, a Speedweeks-en át, egészen a Daytona 500 utolsó kb. 20 köréig. Akkor azonban a 2012-es bajnoki versenyfutás két főszereplője, Brad Keselowski és Jimmie Johnson első és második helyen találták magukat egy újraindítást követően…

Miután kerék a kerék ellen megküzdöttek egymással a vezetésért tavaly, három futammal a vége előtt Texasban, a 2-es és a 48-as ritkán futottak össze a pályán az év utolsó két versenyén. Sok víz lefolyt közben a Dunán Mississippin, Kevin Harvick azóta négyből három versenyt nyert, Danica Patrick többször is történelmet írt, és egy sor esélyest végigzongoráztunk Daytonában, de Keselowski tényleg sosem tűnt igazán jónak, sem a teszten, sem a szabadedzéseken, sem pedig a Dueljében. Tipikus középszerű beállítással csak a szűkítős futamok „lutri”-mivoltára bazírozhatott. Nos, aki erre tett, annak ezúttal is bejött a számítása! Már említettem, hogy szűkítős pályán a boly közepén futni mindig a legrosszabb eset: jó eséllyel jegyet válthatsz akár több tömegbalesetre is, ahogy azt Keselowski is tette. Először Kasey Kahne csúszott keresztbe előtte, még a 35. kör körül (mennyire rossz ez az új hivatalos NASCAR-honlapos körről-körre, ahonnan visszakereshetném az adatokat, tök hiányos!), ő meg a füstfelhőben araszolva a kocsi bal, és jobb elejét is megütötte. A splittert az eredetihez képest csak kicsit lelazulva sikerült újra rögzíteni, ezért felpakoltak kismillió távtartót, hogy ne érjen le az aszfaltra, de ez meg megzavarta a kocsi egyensúlyát. Aztán a 138. körben meglökték hátulról, de elképesztő technikával megfogta, és ment tovább. Jó 30 körrel a vége előtt zöld zászlós boxkiállások jöttek, és a Penske-nél úgy döntöttek, hogy kint hagyják a 2-est, hogy hadd szerezzen az élen eltöltött körért járó bónuszpontot. Pont abban a körben, amikor végül kiállt a boxba, jött a sárga, és így kiállás után is elől tudott maradni (mákfaktor). Ami Jimmie Johnsont illeti, jó, rajta a Duel után azért már látszott, hogy végül mégis sikerült jól belőni a kocsit. Egész vasárnap a top 10-ben futott, de szinte sosem az élen, látszott, hogy jó-jó, de nem elég. Aztán a már említett zöld zászlós kiállások idején átugrotta Denny Hamlint és Greg Biffle-t, és az élre állt – volna, ha Keselowskinak nincs szerencséje.

Szóval 19 körrel a vége előtt a két ellenfél – mint egy befejezetlen ügyet lerendezendő – ismét egymás mellé került a pályán; ezúttal nem a bajnoki cím, hanem „csak” (ez egy jókora „csak”, ez a NASCAR Monacói Nagydíja, legalábbis presztízsre) a Daytona 500 volt a tét. És akárcsak Texasban, ezúttal is egymás mellett maradtak, de most nem csak másfél, hanem 11 (!) körre. Keselowski a felső sávot választotta az újraindításnál, ami egész nap gyorsabb volt, így az, és némi fifikás side-drafting ellensúlyozta a sérült kocsi hátrányát, ezért tudták fej-fej mellett vezetni a mezőnyt annyi ideig. Azért Johnsont is dicséret illeti: egész nap libasorban közlekedtek a versenyzők, annyira nem bújtak ki a szélárnyékból, hogy előzzenek, mindezt attól való félelmükben, hogy utána nem tudnak visszasorolni a gyorsabb felső sávba. (Elhatároztam, hogy erről lesz majd egy külön bejegyzés.) Johnson viszont meg sem próbált visszasorolni, ő eltökélte, hogy alul is meg tudja verni Keselowskit. Ismét egy lélegzetelállító csatát vívtak ők ketten.

Azt hiszem, az volt a verseny döntő momentuma, hogy a következő és egyben utolsó sárga akkor jött, amikor épp Jimmie Johnson volt előrébb egy orrhosszal. Így az utolsó újrarajtnál övé lehetett a külső ív, és így már simán lehagyta Keselowskit. Még mindig nem nyerte meg viszont a versenyt! Hat kör volt hátra, és Joey Logano az Unlimiteden, valamint Kahne az egyik Duelen bebizonyította, hogy igenis lehet előzni szélárnyékból kibújva, és a java tényleg nem azért nem ment, mert nem lehet. Johnson, Biffle, Patrick, Earnhardt Jr., Martin, Keselowski volt a sorrend. A gond az volt, hogy – akárcsak az említett két versenyen – ezúttal sem a második bújt ki először a végén, hogy előzzön, hanem az egyik mögöttük jövő – most épp Earnhardt. Nem mintha bíztam volna Biffle-ben (lásd ezt a kommentet). Junior megelőzte mind az ilyen „fogd és fuss”-típusú utolsó körös manőverezésben kissé talán még tapasztalatlan Danicát, mind pedig az enervált Biffle-t, de Johnson résen volt – szó szerint. Blokkolta Earnhardt-ot, és megnyerte a versenyt. Earnhardt pedig harmadszor lett második az utolsó négy Daytona 500-on. Keselowski végül a hatodik helyen befért a felső sávba, majd Martinnal együtt követte Juniort előre, és negyedik lett…

Egyébként sokáig úgy nézett ki, hogy ebből egy meglehetősen totógyilkos futam lesz. (Hát még ha Keselowski nyert volna…) Először arra gondoltam, hogy ebben a bejegyzésben szépen sorra veszem az előzetesen esélyesként megjelölt versenyzőket, és megnézem, hogy mi történt velük. Lehet, hogy jobban jártam volna, mert akkor sokkal rövidebb lett volna a poszt... Na, lássuk! Harvick, Kyle Busch, Kenseth, Stewart, Biffle, Johnson, Gordon, Kahne, Patrick. Nos, ebből a kilencből hárman – Kevin Harvick, Tony Stewart és Kasey Kahne – gyakorlatilag rögtön a már említett 35. kör körüli első tömegbalesetben kiestek. A 150. körben Matt Kenseth az élről állt ki műszaki hiba miatt (nagyon ritka a NASCAR-ban, főleg a top csapatoknál, mint a JGR), és még mindig nem volt vége, mert egyetlen körrel később a toyotás csapattárs Kyle Busch szintén (a Kenseth-től megörökölt) első helyről állt ki, szintén műszaki hiba miatt (!). Számukra is befejezetlen ügy maradt ez a verseny. Ugyan Jeff Gordont látszólag még mindig nem hagyta el a balszerencséje, mert valamilyen papírdarab eltömítette a hűtőrácsát, és még azután is szenvedett a hűtővíz-hőmérséklettel, miután eltakarította a nem kívánt elemet, a végére mégis felért az ötödik helyre, és csak saját magának köszönheti, hogy hagyta a 24-est belehullani egy sucker hole-ba a vége előtt. Biffle-ről, Johnsonról és Patrickről meg már szóltam – Patrick amúgy az egész versenyen a top 10-ben autózott, hatalmasat ment.

A bő egyhetes évadnyitó daytonai Speedweeks-eseménysorozatot lezáró jubileumi 55. Daytona 500-at tehát a 48-as rajtszámú Jimmie Johnson nyerte meg. Azt hiszem, hogy a csalódott Tony Stewart volt az, aki közvetlenül azután, hogy kiesett, távolba révedő tekintettel ecsetelt valamit a riporternek egy szokatlanul hosszú monológban. Szerintem ő gondolatban máris a következő helyszínen járt…

9 komment

Címkék: nascar daytona danica patrick 2013 brad keselowski daytona 500 dale earnhardt jr jimmie johnson futambeszámoló


A bejegyzés trackback címe:

https://dontottkanyar.blog.hu/api/trackback/id/tr965102651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IamGlenQuagmire · http://indavideo.hu/profile/IamGlenQuagmire 2013.02.25. 14:45:58

Számomra a Speedweeks nagy tanulsága, hogy nem is olyan egyszerű előzni ezzel az új autóval, mint ahogyan azt a promókban beállították. Legalábbis itt Daytonában sokkal nehezebbnek tűnik, mint egy évvel ezelőtt. A pack racing ugyan tényleg felváltotta a tandemet, de érzésre azt mondanám, hogy egy kicsit korábban darabolódott szét a mezőny egy oszlopra, mint mondjuk 4-5 évvel ezelőtt. Ez persze nem biztos, hogy tendencia lesz, sőt, az sem biztos, hogy tényleg így van, de egy megtekintés után nekem így tűnt.
Danica hatalmasat nőtt a szememben ez alatt a 10 nap alatt, minden elismerésem az övé. Ha megtanul a végén helyezkedni, esetleg kicsit nagyobb respektje lesz a mezőnyben (ne adj isten mernek majd vele bump-draftolni), még akár egy egész vállalható Sprint Cup-os karrier is lehet ebből a NASCAR-kalandból.

Jó év lesz az idei!

ui.: Jimmie-t eltaláltam, a többieket nagyon benéztem, de hát a győztes a lényeg, nemde? :)

Lándzsa Erőskar 2013.02.25. 16:43:36

"Tipikus középszerű beállítással"

Középszerű? Ezt honnan tudjuk?

Hát igen, előzni csak a pitben, á lá F-1.
De nem ez a puding próbája, hanem a másfeles pályák, ahol a korábbi autóval is álomba ringatták a nézőket (már aki egyáltalán nézte). Ha ott sem javul a helyzet, azt már nehezebb lesz megmagyarázni.

@IamGlenQuagmire: bump draftolni azóta nem lehet, hogy az autókból kitiltották a megerősített orr és far elemeket. Azóta csak azt kockáztatják, hogy behorpad az autó.

Danicának mákja volt, ahogy ő is mondta a másidk baleset után a rádióban. A régi autóval, mikor tandemeztek, nem élte volna túl az első félórát sem.

Kordovaner 2013.02.25. 20:13:28

@Lándzsa Erőskar:

No igen, az lesz az igazi teljesítmény, ha sorra fogja hozni a top10-eket.
Martinsville, Darlington...stb.

Én szurkolok neki, rohadt sokan utálják csak mert nő, holott már most jobban ment, mint sok pasi a mezőnyben.

Lándzsa Erőskar 2013.02.25. 20:23:15

@Kordovaner: na ez az, ami nem biztos, hogy összejön. daytonában az autó a minden, a lassú pályákon viszont a sofőr, aki megbírkózik az elállítódott géppel, amíg ki nem jut a pitbe. ez az, amiből patrick eddig 69 versenyen nem mutatott semmit - csak azt, hogy kell 5 kör hátrányban célba érni.
szerintem nem azért utálják, mert nő (lásd johanna longot és jj cobbot imádja mindenki), hanem mert hatlamas körülötte a hajcihő, amiből semmi sem jut a csúnyább, vetkőzni nem hajlandó többi pilótanőnek, ráadásul ez a hajcihő egy olyan pilótának jár, aki gokartos kora óta egy futamot nyert.
just my two cents.

a sok férfi, akire céloztál nem baleset vagy motorhiba miatt esett ki?

Kordovaner 2013.02.25. 20:39:13

@Lándzsa Erőskar:

Tavaly év vége felé a csapatfőnök leváltása után egész korrektül ment. Később minden kiderül.
Az egész versenyzés már rég nem csak arról szól, hogy futamokat nyersz. Az egész egy nagy marketing gépezet. Amit lehet szeretni, lehet utálni, de sajnos ez van. Nem szeretnek a szponzorok, rajongók? Pápá van.
Az SHR-nél szerintem nem fognak egy fostalicskát alárakni. Ha jól belövik a kocsit akkor jobban fog teljesíteni, mint tavaly, ebben biztos vagyok.

Kikre gondolok? Pl. Gilliland és a hasonló kaliberő futottam még kategória.

Izgalmas egy év lesz, annyi biztos! Alig várom már Phoenixet.
Egyik legjobb versenypálya! :)

Lándzsa Erőskar 2013.02.25. 22:24:09

@Kordovaner: igen, ebben teljesen igazad van. marketing. de itt jön a kettős mérce. ha NEM egy médiakedvencről van szó, nem kap állást, maximum egy fostalicska csapatánál. nem tudom rémlik-e 2012? reutimann tolta a baldwin #10-est szutyok motorral, patrick pedig a hendrick-shr #10-est. futotta ebből valamire? nem.

a nationwide-ban a legnagyobb költségvetésű csaptnál ment ötvenX versenyt. elhiheted, hogy jól belőtték a kocsit - a tök újonc whitt előtte végzett.

1 top5. ennyi futam alatt junior és truex már bajnok volt. ráadásul olyan mezőnyben, ahol nem csak 13 autó indult minden versenyen és még tele volt winston kupás pilótákkal a mezőny, mert ugye ők is a bajnokságért mentek.
a statisztikákban tavaly a nationwide-ban:
- driver rating (47.),
- ő volt a 6. legtöbbet megelőzött pilóta,
- leggyorsabb körök: 24 db (24. összevetésként stenhouse 672-t hozott össze),
- az összes megtett köréből 49%-ot töltött az első 15-ben (50.)
- átlagos finis 18,8 (51.), egy évvel korábban 17,2 volt.

azt hiszem azok, akik még a nascarérté szeretik a nascart, nem a show-ért, erre gondolonak, hogy mindenki végigjárja a lépcsőfokokat, mielőtt megkapja a legjobb autó - hacsak nem extra tehetséges (régen ez elég volt, lásd pl. gordon, szinte busch futamok nélkül kapott állást, igaz, akkor még kezdő hendricknél). ma már a talentum sem elég, lásd wallace-t, aki tavaly 4 futamból 3 top10 hozott a jgr-nek. na az a srác tud valamit - még sem maradhatott a nationwide-ban sem. és patrick, aki csak egy illúzió, egy modell, aki vezet is, már az elitben ül. naív vagyok, de hiszek az igazságban. :-)

én azt mondom, daytonában kellett volna nyernie. az autó pont neki való, nem lehet előzni vele 8amivel lehet előzni, azzal őt mindig megelőzik), a pólból jó pit munkával és stewart (ha nem esett volna ki) segítségével nyerhetett volna. akkor végre igazolódott volna ez az irreális ajnározás, halkultak volna a kétkedő hangok, sőt a cirkusz is, mert végre nem kell a cégért nagyítani a rossz borért.

BLori 2013.02.25. 23:05:26

Ez mind szép de akkor be kellene vezetni mindenki számára a szamárlétrát és meghatározni hogy milyen eredmények után lehet feljebb lépni.

Ami meg ezt a bevásárlást illeti,akinek nem tetszik az általában Danicat utálja miatta de én felteszem a kérdést,miért nem a GoDaddy-t és a SHR-t akik ezt lehetové tették neki?
Tegyuk fel hogy a csapatok elhajtják de a pénze megmarad így csinálhat egy sajátot és megint csak ott lehet és ezzel semmilyen tradiciot nem tipor foldbe mert nincs és nem is volt korlátozva a nevezok száma,tehát az is kiesik mint a F1-be hogy elveszi valaki helyét.
Na és itt jon a lényeg,ha kvalizni tudja magát akkor joga van az indulásra akkor is ha mindig utolsó lesz és egy halom szupertehetség nem kap lehetoséget,végul is nem lehet mindenki JJ,ha meg olyan gyenge hogy nem tud kvalizni kimarad a világ osszes pénzével is.

A versenyzéshez mindig is kellett a pénz és kelleni is fog pont úgy mint más sportágakhoz csak itt valamivel tobb és ez így volt még Daytona homokjában is meg amikor minden idok legnagyobb tehetsége nyerte a bajnokságokat egy fostalicska csapattal :P

Lándzsa Erőskar 2013.02.26. 16:19:19

ellopta a cica az ékezeteidet? elég nehéz így olvasni.

a kérdés az volt, hogy miért utálják patrick-ot. amit leírtál abban minden benne van. a pénz (ami nem az övé és gyanítom, ha idén sem nyer versenyt, akkor nem is invesztálnak tovább belé, örökké nem lehet meglovagolni az "ígéret" státuszt.

mi abban a stósz, hogy a legjobb autóval kvalifikál valaki, mikor a fél mezőnynek az is gondot jelent, hogy 36 futamon vegyen részt? a másik fele, akinek van háttere elérhetelen szintet képvisel számára, mert középszerű sofőr. nincs és nem is volt rajta kívül olyan versenyző, aki az eliben nem tudott nyerni semmit. márpedig patrick a gokart óta csak motegiben nyert. és akárhogy szépítjük a tök újonc csapattársa is verte.
nem azzal van a baj, hogy itt van a mezőnyben, hanem, hogy méltánytelenul kerül mindig a legerősebb autóba, miközben a nálánál biznyítottan sokkal jobbak meg kallódnak.

nem tudom szerinted ki minden idők legnagyobb tehetsége, de a nascar hőskorát nem a szponzorok és a média dominálta. akkoriban vezetni is tudni kellett - és ez igaz a nőkre is, akik abban a koedukáció ellenes társadalomban mégis bejutottak a nascarba. ehhez képest az, hogy valakit bevásárolnak mindenhová...egy nagy semmi.

BLori 2013.02.26. 19:40:44

Elnézést a kellemetlenségért de nem magyar billentyűt használok és elmulasztottam itt megkérdezni hogy zavar-e valakit ha így írok mert ha átváltok magyarra eléggé macerás de azért mint látható meg tudom oldani.

Itt a pénzen van a lényeg,az hogy Danica nem egy gyapotfeldolgozóban szerzi meg a pénzt a versenyzésre csak részletkérdés mert változnak az idők és most a szponzor meg a média fizet azért hogy valaki versenyezni tudjon.

A hőskorban is pénz kellett a versenyzéshez és ha egy tehetségnek nem volt akkor nem tudott rajthoz álni,tulajdonképpen abban az időben minden a pénz körül forgott,a pontok nem nagyon érdekeltek senkit :D

Na most ha akkor Danica egy gyári munkás vagy prostiként tett volna szert pénzre akkor abból pont úgy versenyezhetett volna mint most a GoDaddy által fizetett pénzbő mert így értettem hogy az övé.Tehát ezzel semmiféle tradició nincs meggyalázva,sőtt a NASCAR egyik nagy erénye pont az hogy "mindenki" számára lehetőséget ad.

Az szerintem egy különálló jelenség a NASCAR-tól hogy a pénz az úr,elvileg csinálhatnának ez ellen mindenféle szabályokat de azzal saját maguk alatt vágnák a fát és ugye még Daytona portása is jól szeretne keresni.
Ezzel nem azt akarom mondani hogy mindeki szeresse Danica-t,lehet utálni is de ennek a jelenségnek nem ő a szellemi atyja,akarom mondani anyja :D

Abban mi a stósz hogy valaki a legjobb autóval nyer versenyeket,bajnokságokat,vagy azt akarod mondani hogy egy Danica miatt esélyt nem kapott tehetség egy S&P-al is nyerne? ;)
süti beállítások módosítása