HTML

Döntött kanyar

Szubjektív vélemények a NASCAR-ról egy zöldfülű, de lelkes rajongó tollából.

Facebook

Címkék

1961 (1) 1969 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1996 (1) 2001 (1) 2007 (1) 2010 (1) 2011 (1) 2012 (4) 2013 (31) 2014 (1) aero csomag (1) austin dillon (2) auto club 400 (1) beállítások (7) big one (4) biztonság (2) blog (4) blokkolás (1) boxstratégia (1) brad keselowski (7) brands hatch (1) brian vickers (2) bristol (4) bruton smith (2) btcc (1) buck baker (1) budweiser duel (3) bump (5) büntetés (1) car of tomorrow (2) célfotó (2) charlotte (1) chase (4) cookie cutter tracks (1) csapatok (1) dale earnhardt (2) dale earnhardt jr (7) danica patrick (4) dan gurney (1) darlington (2) daytona (9) daytona 500 (7) daytona beach (1) denny hamlin (6) dőlésszög (1) döntött kanyar (1) drive4copd 300 (1) drivers (1) earnhardt ganassi racing (1) egyéb (20) előzetes (2) első bejegyzés (1) erősorrend (1) esélylatolgatás (1) facebook (1) fernando alonso (1) fiókcsapat (1) fontana (3) food city 500 (1) forma 1 (2) francis ferko (1) fuel mileage (1) futambeszámoló (7) gen 6 (6) greg biffle (1) gumistratégia (1) hangulat (1) hendrick (2) homestead (1) how to (1) hozzáállás (4) időeltolódás (1) impound rule (1) indycar (1) intermediate tracks (2) international speedway corporation (2) isc (2) jamie mcmurray (1) január (1) jeff gordon (5) jimmie johnson (8) joey logano (5) joe gibbs (2) juan pablo montoya (2) karácsony (1) kasey kahne (2) kedvenc (2) kentucky (1) kevin harvick (4) kobalt tools 400 (1) körrekord (4) kyle busch (5) kyle larson (1) lábtörés (1) las vegas (3) les richter (1) marcus ambrose (1) mark martin (2) martinsville (2) matt kenseth (5) mint a villám (2) moderálás (1) nascar (38) nationwide (1) north wilkesboro (1) off (4) out of the box (1) oválpálya (1) pack (1) pack racing (2) pályabemutató (4) pályahőmérséklet (1) pályák (2) penske (1) phoenix (1) pocono (1) pontrendszer (1) push-loose (1) realignment (2) reklámok (1) rekord (1) restrictor plate (3) richard petty (2) richard petty motorsports (1) riverside (1) road atlanta (1) road course (2) road course ringer (1) rockingham (1) roof flap (1) roush (1) roval (1) ryan newman (4) sérülés (3) short tracks (3) side drafting (1) single run (1) smi (2) speedway motorsports (2) speed tv (1) sprint kupa (2) sprint kupa autó (1) sprint unlimited (2) start and park (1) stratégia (2) stream (1) subway fresh fit 500 (1) sucker hole (2) superspeedways (1) szabadkártyás (1) szabályok (3) szezonzáró (1) szubjektív (5) taktika (1) talladega (2) tandem (2) technical alliance (1) tesztbeszámoló (7) teszttilalom (1) texas (3) tony stewart (3) top 10 (1) top 35 rule (1) trevor bayne (1) tri-oval (1) újdonságok (3) újraaszfaltozás (2) üzemanyag-stratégia (1) versenyzők (1) vonatozás (1) wild card (1) wild feed (1) winston million (1) wood brothers (1) yellow rule (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Atticvs: @robbob Szia, ne haragudj, ez a blog mondhatni a mélygarázsban porosodik egy jó ideje. :P Gondolom azóta már magad is rákerestél, de a COT a Car Of Tomorrow-t jelöli - ezzel a "futurisztikus" névv... (2014.11.20. 20:10) Egy komoly baleset margójára
  • Kordovaner: "Persze ez sem oldja meg pl. a cikázás problémáját, és el tudom képzelni, hogy előbb-utóbb itt is bevezetik az "egy irányváltás"-szabályt." Szerintem ez így ilyen formában megvalósíthatatlan s gyak... (2013.04.03. 19:20) Blokkolás
  • IamGlenQuagmire: Én csak hátradőlök, és élvezem a showt. Tony nyilatkozata a futam után mindent visz: "Joey csak egy kis gazdag kölyök, aki soha nem dolgozott életében... ... úgy dobta el azt a palackot, mint egy ki... (2013.03.30. 11:25) Ez nem játék, gyerekek!
  • Kordovaner: A 2000-es évek elején piszok jó versenyek voltak Thunder Valley-ben. Tele lökdösődéssel, feszültséggel, intenzitással. Nem úgy mint most :( (2013.03.23. 20:03) Ez meredek! (Bristol Motor Speedway)
  • BLori: Akkor egy kicsit félre értettem,felületesen olvastam :) Egyébként Logano is direkt csinálta a blokkolást,ha ott helyet hagy Hamlin elmegy,simán be is fért elé tehát nem volt mellette csak gyorsabb v... (2013.03.21. 21:44) Végre (2013 Food City 500 – Bristol)

Feedek

2013.02.21. 16:02 Atticvs

Miért nem meglepő Danica Patrick pole-ja?

Napok óta úgy érzem, hogy azután a felhajtás után, amit azért kapott, mert ő lett az első nő, aki meg tudta szerezni az első rajthelyet a Daytona 500-on, egy valamirevaló NASCAR-blognak mindenképpen illene megemlékeznie Danica Patrick történelmi teljesítményéről. És miközben az érdeme elvitathatatlan, énem egy másik része folyamatosan replikázott, hogy hát végül is nem volt ez olyan váratlan, mint amennyire elsőre annak tűnt…

Utólag könnyű okosnak lenni, és nem szégyellem bevallani, hogy legalább 50%-ban csak viccnek szántam a „tegyétek meg Danica Patrick pole-ját!”-típusú kijelentésemet az előző bejegyzés végén. Vonakodtam is, hogy írjak-e posztot a témában, vagy sem (így is mindenki róla beszél), de aztán megláttam a szokásos őrülethez képest egy kicsit józanabb bekezdést az egyik cikkben a hivatalos NASCAR honlapon, ami megadta a végső lökést:

Miközben az már bizonyos, hogy idén a 10-es GoDaddy.com Chevrolet a leggyorsabb Daytona híresen meredek kanyarokkal tűzdelt aszfaltcsíkján, egyelőre még senki sem kiáltotta ki a harmincéves Patricket a verseny legnagyobb esélyesének.

Tényleg, miért nem? Költői kérdés, amit csak részben magyaráz a sablonválasz, hogy a szűkítős futamok mindig olyan kiszámíthatatlanok a pack racing és a sok tömegbaleset miatt. Valójában többről van szó.

Mindenekelőtt térjünk vissza arra, hogy miért nem volt olyan nagy meglepetés a pole-ja? Azt hiszem az első füstjelek már tavaly ilyenkor megjelentek, amikor megnyerte a Nationwide-futam időmérő edzését. Aztán idén a daytonai teszten már a Sprint Kupa-autóban is jól ment, rendre a top 5-10-ben, vagy annak közelében volt (kivéve a pack racinges napot), aztán jött a jó teljesítmény a szabadedzésen, és erre jött rá az időmérő. Már pusztán a korábbi eredmények alapján lehetett tudni, hogy jó lesz, bár ekkor előfordulhatott, hogy más esélyesek még altattak. Akkor hát miért? A következők gondolatok alapjáért egyébként nagy köszönet a Nagy Amerikai Autóverseny idejére rendkívüli módon felpezsdülő NASCAR-os Index-fórum közösségének. Tehát néhány dolog: elsősorban a súlya. Danica – spoiler alert! :D – nő. Sokkal könnyebb és alacsonyabb, mint a férfi pilóták, és egy olyan pályán, ahol eleve ilyen kicsik a különbségek, ez hatványozott előnyt jelent. Több játékteret hagy a ballasztoknak, és alacsonyabb súlypontot képez. A szűkítős pályákon jellemzően egy kicsit túlkormányzott beállítás a cél a gyorsabb és határozottabb irányváltások érdekében (padlógázzal mész, nem tudod meddig, de egy darabig még elmehetsz, és nem fog elúszni a hátulja), tehát minden ballasztot annyira hátra tesznek, amennyire csak lehet. A kisebb elülső súly – pláne ilyen meredeken döntött kanyarokban – kisebb elülső leszorítóerőt eredményez, azaz csökkenti az esélyét annak, hogy a kocsi eleje leér az aszfaltra. Ez puhább első rugókat tesz lehetővé, amik pedig alacsonyabb splittermagasságot, és nagyobb aerodinamikai leszorítóerőt engednek meg. Az alacsonyabb súlypont miatt a kocsi keresztirányú dőlése csökken kanyarodás közben. Ez magasabb Panhard-rudat tenne lehetővé még egy kis túlkormányzottságért cserébe, de az itt amúgy is maxon van általában. Szóval ez „csak” önmagában javítja az egyensúlyt és a vezethetőséget. Ezzel az egésszel kapcsolatban megint csak ezt az oldalt tudom felidézni.

Persze tudjuk, hogy a kvalifikációs beállítás és a versenybeállítás két külön dolog. Részben lekerülnek a ragtapaszok a légbeömlőkről, és borul az egyensúly, lehet mindent ehhez az állapothoz igazítani. A sok tömegbaleset mellett ez az egyik dolog, hogy nem tudjuk, hogy Danica megtalálta-e a jó versenybeállítást – ő nem futott az Unlimiteden. De ha futott volna, sem jelentene sokat, két további okból: egyrészt ott kisebb volt a boly, mint amekkora az 500-on várhatóan lesz (12-18 vs. 25-35, kb.), másrészt vasárnapra melegebb időt jósolnak, ami miatt a pályahőmérséklet is magasabb lehet.

Valahol azt olvastam, hogy általában ha valaki jól fut a verseny előtti kvalifikációs futamokon, a Dueleken, akkor az várhatóan jól fog menni az 500-on is. Ennek ellentmondhat az ismét csak változó időjárás és az is, hogy még a Duelek után is lesznek szabadedzések, ahol állítani lehet az autón, de mégis ez lehet az eddigi legjobb fogódzkodónk.

Ha Danica Patrick jól megy ma este, akkor azért valószínűbb, hogy a beállítások tekintetében nem fogalmatlanul fog elrajtolni vasárnap sem, és akkor valóban az esélyesek közé sorolhatjuk majd.

Jó szurkolást kívánok! :)

A stream itt lakik.

6 komment

Címkék: egyéb beállítások nascar daytona danica patrick 2013 daytona 500 budweiser duel


A bejegyzés trackback címe:

https://dontottkanyar.blog.hu/api/trackback/id/tr845096725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IamGlenQuagmire · http://indavideo.hu/profile/IamGlenQuagmire 2013.02.21. 23:32:16

Nagyon jó az érvelés a ballasztok kapcsán Danica pole-ja mellett, ilyen mélységben nem gondoltam át soha a kérdést.

A fentiek kiegészítéseként talán megengedsz annyit, hogy a közvetítésben Michael Waltrip megemlítette még azt is, hogy a hátsó egyenesben elég szép kis hátszelet kapott a kisasszony, és az egymásra fektetett felvételek is erről tanúskodtak a Gordonnal való összevetésben.

Köszönöm a munkádat ezúttal is, much appreciated!

Lándzsa Erőskar 2013.02.23. 11:48:51

@IamGlenQuagmire: ja, csak nem a szerző kútfejéből származik...:-)

a hátszél azért nem lehetett komoly tényező, mert patrick a második szabadon is a leggyorsabb volt. sőt, azóta ugyan nem ért el legjobb időt, de egy szabad kivételével mindig az első 4-5-ben volt. furcsa lenne, ha mindig neki fújna a szél, nem? a súlyelosztás, az aerobeállítások és a motor sokkal inkább meghatározhatta a szereplését.

IamGlenQuagmire · http://indavideo.hu/profile/IamGlenQuagmire 2013.02.23. 11:58:48

@Lándzsa Erőskar: Természetesen csak kiegészítő jelleggel írtam, nyilván nem játszott a szél sorsdöntő szerepet, de hozzátehetett néhány ezredet a backstrechen.

Peace

Lándzsa Erőskar 2013.02.23. 14:39:46

@IamGlenQuagmire: egy 1500+ kilós áramvonalas, 320-szal száguldó autó továbbgyorsításhoz szerinted mekkora szélre volna szükség? :-D
Ráadásul ez a szél szelektíven csak Mrs. Hosphentalt segítette?

Egy F1-es vagy Indy autó az prfitál vagy bukik a szélen, mert tele van szárnyakkal és a kerekei sincsenek aero burokban.

IamGlenQuagmire · http://indavideo.hu/profile/IamGlenQuagmire 2013.02.23. 17:22:18

@Lándzsa Erőskar:
Ismételni szeretném magam, hogy elkerüljük a félreértéseket: "Michael Waltrip megemlítette" ... "csak kiegészítő jelleggel írtam" ... "nyilván nem játszott a szél sorsdöntő szerepet".

www.youtube.com/watch?v=B0CuNU54C10
2:04:50-től a hivatkozott megnyilvánulás. Én az ellenkező bizonyításig engedelmeddel neki hiszek, nem tartom lehetetlennek, hogy mondjuk egy fél autóhossznyit a szél IS (nem csak az!) jelenthet, különösen akkor, amikor a hátsó egyenesben szemmel láthatóan jelentősen gyorsabb a szintén hendrickes motorral futó Gordonnál.

Peace

BLori 2013.02.23. 19:10:30

Ez is csak egy felesleges felfújása ennek csak azért mert Danica-ról van szó,meg kell magyarázni hogy miért,ha egy a sok kozul férfi nyeri meg a pole-t a maga 45 kilójával senki nem rugózna a súlyokon mint ahogy nem is rugóztak.
Ez pont olyan mint amikor tavaly bevásárolta magát a top-35-be,cikkek százai jelentek meg hogy ez meg miféle szemétség,persze mert Danica stb. az hogy ez nem mai keletu dolog és sokan éltek vele senkit nem zavart.
süti beállítások módosítása