HTML

Döntött kanyar

Szubjektív vélemények a NASCAR-ról egy zöldfülű, de lelkes rajongó tollából.

Facebook

Címkék

1961 (1) 1969 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1996 (1) 2001 (1) 2007 (1) 2010 (1) 2011 (1) 2012 (4) 2013 (31) 2014 (1) aero csomag (1) austin dillon (2) auto club 400 (1) beállítások (7) big one (4) biztonság (2) blog (4) blokkolás (1) boxstratégia (1) brad keselowski (7) brands hatch (1) brian vickers (2) bristol (4) bruton smith (2) btcc (1) buck baker (1) budweiser duel (3) bump (5) büntetés (1) car of tomorrow (2) célfotó (2) charlotte (1) chase (4) cookie cutter tracks (1) csapatok (1) dale earnhardt (2) dale earnhardt jr (7) danica patrick (4) dan gurney (1) darlington (2) daytona (9) daytona 500 (7) daytona beach (1) denny hamlin (6) dőlésszög (1) döntött kanyar (1) drive4copd 300 (1) drivers (1) earnhardt ganassi racing (1) egyéb (20) előzetes (2) első bejegyzés (1) erősorrend (1) esélylatolgatás (1) facebook (1) fernando alonso (1) fiókcsapat (1) fontana (3) food city 500 (1) forma 1 (2) francis ferko (1) fuel mileage (1) futambeszámoló (7) gen 6 (6) greg biffle (1) gumistratégia (1) hangulat (1) hendrick (2) homestead (1) how to (1) hozzáállás (4) időeltolódás (1) impound rule (1) indycar (1) intermediate tracks (2) international speedway corporation (2) isc (2) jamie mcmurray (1) január (1) jeff gordon (5) jimmie johnson (8) joey logano (5) joe gibbs (2) juan pablo montoya (2) karácsony (1) kasey kahne (2) kedvenc (2) kentucky (1) kevin harvick (4) kobalt tools 400 (1) körrekord (4) kyle busch (5) kyle larson (1) lábtörés (1) las vegas (3) les richter (1) marcus ambrose (1) mark martin (2) martinsville (2) matt kenseth (5) mint a villám (2) moderálás (1) nascar (38) nationwide (1) north wilkesboro (1) off (4) out of the box (1) oválpálya (1) pack (1) pack racing (2) pályabemutató (4) pályahőmérséklet (1) pályák (2) penske (1) phoenix (1) pocono (1) pontrendszer (1) push-loose (1) realignment (2) reklámok (1) rekord (1) restrictor plate (3) richard petty (2) richard petty motorsports (1) riverside (1) road atlanta (1) road course (2) road course ringer (1) rockingham (1) roof flap (1) roush (1) roval (1) ryan newman (4) sérülés (3) short tracks (3) side drafting (1) single run (1) smi (2) speedway motorsports (2) speed tv (1) sprint kupa (2) sprint kupa autó (1) sprint unlimited (2) start and park (1) stratégia (2) stream (1) subway fresh fit 500 (1) sucker hole (2) superspeedways (1) szabadkártyás (1) szabályok (3) szezonzáró (1) szubjektív (5) taktika (1) talladega (2) tandem (2) technical alliance (1) tesztbeszámoló (7) teszttilalom (1) texas (3) tony stewart (3) top 10 (1) top 35 rule (1) trevor bayne (1) tri-oval (1) újdonságok (3) újraaszfaltozás (2) üzemanyag-stratégia (1) versenyzők (1) vonatozás (1) wild card (1) wild feed (1) winston million (1) wood brothers (1) yellow rule (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Atticvs: @robbob Szia, ne haragudj, ez a blog mondhatni a mélygarázsban porosodik egy jó ideje. :P Gondolom azóta már magad is rákerestél, de a COT a Car Of Tomorrow-t jelöli - ezzel a "futurisztikus" névv... (2014.11.20. 20:10) Egy komoly baleset margójára
  • Kordovaner: "Persze ez sem oldja meg pl. a cikázás problémáját, és el tudom képzelni, hogy előbb-utóbb itt is bevezetik az "egy irányváltás"-szabályt." Szerintem ez így ilyen formában megvalósíthatatlan s gyak... (2013.04.03. 19:20) Blokkolás
  • IamGlenQuagmire: Én csak hátradőlök, és élvezem a showt. Tony nyilatkozata a futam után mindent visz: "Joey csak egy kis gazdag kölyök, aki soha nem dolgozott életében... ... úgy dobta el azt a palackot, mint egy ki... (2013.03.30. 11:25) Ez nem játék, gyerekek!
  • Kordovaner: A 2000-es évek elején piszok jó versenyek voltak Thunder Valley-ben. Tele lökdösődéssel, feszültséggel, intenzitással. Nem úgy mint most :( (2013.03.23. 20:03) Ez meredek! (Bristol Motor Speedway)
  • BLori: Akkor egy kicsit félre értettem,felületesen olvastam :) Egyébként Logano is direkt csinálta a blokkolást,ha ott helyet hagy Hamlin elmegy,simán be is fért elé tehát nem volt mellette csak gyorsabb v... (2013.03.21. 21:44) Végre (2013 Food City 500 – Bristol)

Feedek

2013.01.19. 17:53 Atticvs

Charlotte-i teszt

Tegnap végre pályára gördülhettek a kocsik a Charlotte-ban, miután az eső elmosta a január 17-ére tervezett első tesztnapot. Ami azt illeti, tegnap sem ment minden zökkenőmentesen…

Az volt a helyzet, hogy a nagy hideg miatt (1-2°C) eleinte annak ellenére sem akart felszáradni a pálya, hogy január 18-án már vidáman sütött a nap. Úgyhogy nekiálltak szárítógépekkel, amiknek a sofőrjei csak azért vállalták a munkát, mert tudták, hogy Montoya nincs a pályán. De még ez is elhúzódott, mivel a SAFER barrierek mögött olvadásnak indult jég újra benedvesítette a pálya egy részét. Végül pont a délutáni session elejére, 1 órára elkezdődhetett a teszt, amit a különleges helyzetre való tekintettel már villanyfénynél fejeztek be, késő este fél 8-kor.

Ami a tempót illeti, a NASCAR nem változtatott a szabálycsomagon a decemberi itteni teszt óta, vagyis nem volt meglepő, hogy a sebességek ismét meghaladták még a tavalyi Charlotte-i futamokon élesben mért sebességeket is. Az őszi futam hétvégéjén Greg Biffle 193,708 mph-s átlagsebességet ért el a leggyorsabb körén, amit Kasey Kahne 193,771-re javított decemberben (nem hivatalos körrekord), most pedig Aric Almirola még ezt is überelte 194,021-el. Melegebb időben és élesben a Gen-6 még gyorsabb lehet majd.

Itt egy kép az új kocsi nem-szűkítős aerocsomagjának néhány részletéről. Jól látható, hogy a spolier nagyobb (magasabb) és a splitter is magasabban van, mint Daytonában, rendre nagyobb hátsó és kisebb első leszorítóerőt biztosítva. (Bár a splitter lehet, hogy menet közben sokkal közelebb kerül a földhöz.)

Nemrég ezt írtam a nagyobb kanyarsebességekkel kapcsolatban:

…A kocsik az eddigi új kocsis tesztek alapján jobban tapadnak a kanyarokban [a nem-szűkítős pályákon]. Ez szerintem az alapvetően a 2012-es modellnél nagyobb spoiler miatt van, amit pedig talán eleve azért növeltek meg, hogy semlegesítsék egy kicsit az eltérő karosszériák miatti eltérő aerodinamikai leszorítóerők hatását, amik máshol keletkeznek a kocsin. A kérdés az, hogy a nagyobb tapadás mennyire egyszerűsíti le a vezetést (pl. az olyan pályákon, ahol eleve alig lassítanak a kanyarokban, mint pl. Atlanta), valamint mennyire nehezítik meg a rövidebb féktávok az előzéseket. Ez azonban majd csak ott lesz fontos, ahol fékeznek is - a január 17-18-ai Charlotte-beli teszten ez lesz a fő kérdés.

Tekintetbe véve, hogy a NASCAR-t láthatóan nem zavarja a nagyobb tempó, annak a veszélye, hogy az új kocsikkal még nehezebb lesz előzni, még mindig fennáll.

Ami az erősorrendet illeti, a Fordok Daytonában tapasztalt relatív lassúsága Charlotte-ban eltűnt. Helyette sokkal inkább meghatározóvá vált a Ford-csapatok közti differencia (bár ez már a daytonai teszt végén is így volt, hiszen azt Biffle megnyerte). Konkrétan a Richard Petty Motorsports versenyzői és a Roush-fiúk az eredménylista elején végeztek, míg a 2011-es Daytona 500-győztes Trevor Bayne és a Penske-sek jóval hátrébb. Keselowskinak a Toyoták előnyére vonatkozó megjegyzését már említettem, de akár volt előnyük a decemberi Charlotte-i teszten, akár nem, tegnap biztos, hogy nem volt. A Joe Gibbs Racing versenyzői váratlanul lassúak voltak, és a Michael Waltrip Racing három pilótája is maximum egy szinten volt a legjobb Fordokkal. Nem mentek viszont jól a Chevy-k, egyedül Jimmie Johnson fért be a top 10-be.

Négy kisebb incidens tarkította a délutánt: Biffle koccant a fallal, Ricky Stenhouse Jr. beleállt, Tony Stewart garázsában kisebb tűz ütött ki, késő délután pedig törmelék miatt került elő a sárga zászló.

A NASCAR-vezetők szavaiból én azt vettem ki, hogy a hagyományos daytonai teszttől eltekintve máskor nem szerveznek több téli tesztet. A mostaniak is csak arra szolgáltak, hogy a csapatok jobban megismerkedjenek az új kocsival. Ettől eltekintve a NASCAR 2013-ra feloldotta a 2009-2012 közt érvényben levő teszttilalmat, és évente négy napot engedélyez a csapatoknak a kupasorozat pályáin való tesztelés céljából, amikbe sem a két Charlotte-i, sem pedig a daytonai teszt nem számít bele. Ez a négy nap nem központilag, hanem a csapatok által egyénileg kiválasztott és szervezett tesztnap lehet. A pályák már mozgolódnak, hogy biztosítsák a lehetséges napokat, amelyek közül a csapatok majd választanak. Az első ilyen jelenleg a Las Vegas-i Kobalt Tools 400 előtti csütörtök, március 7-e, ami a teszttilalom előtt egy nagyon népszerű tesztnap volt, mivel a Vegas-i pálya standard 1,5 mérföldes pályaként – Charlotte-hoz hasonlóan – jól modellezi a sima köztes pályákon várható körülmények egy jókora részét.

Úgyhogy jelenleg úgy áll a dolog, hogy legközelebb már tényleg csak szűk egy hónap múlva, Daytonában futnak majd a kocsik a Sprint Unlimiteden. Can't wait. :)

3 komment

Címkék: charlotte január nascar 2013 körrekord tesztbeszámoló teszttilalom


A bejegyzés trackback címe:

https://dontottkanyar.blog.hu/api/trackback/id/tr205027475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robúr. 2013.01.19. 18:22:59

A Montoyás mondatod az mindent visz :)
Amúgy jókat írsz,köszönjük a munkásságod.

Kordovaner 2013.01.20. 09:32:11

A jetdryer-ös vicc már uncsi ;-) Na jó, nem kekeckedek!

Nagyon örülnék ha jól teljesítene a RPM csapata. Főleg Ambrose. Ha ebben az évben sem sikerül maradandót alkotnia akkor vagy őt rakják ki, vagy elmegy magától, pl vissza a V8-asokhoz Ausztráliába.

A másik csapat az EGR Montoya-val és McMurray-vel.
Jól ment a szekerül 2009 és 2010 között de tavaly ótvar egy évet zártak.
süti beállítások módosítása