HTML

Döntött kanyar

Szubjektív vélemények a NASCAR-ról egy zöldfülű, de lelkes rajongó tollából.

Facebook

Címkék

1961 (1) 1969 (1) 1990 (1) 1992 (1) 1996 (1) 2001 (1) 2007 (1) 2010 (1) 2011 (1) 2012 (4) 2013 (31) 2014 (1) aero csomag (1) austin dillon (2) auto club 400 (1) beállítások (7) big one (4) biztonság (2) blog (4) blokkolás (1) boxstratégia (1) brad keselowski (7) brands hatch (1) brian vickers (2) bristol (4) bruton smith (2) btcc (1) buck baker (1) budweiser duel (3) bump (5) büntetés (1) car of tomorrow (2) célfotó (2) charlotte (1) chase (4) cookie cutter tracks (1) csapatok (1) dale earnhardt (2) dale earnhardt jr (7) danica patrick (4) dan gurney (1) darlington (2) daytona (9) daytona 500 (7) daytona beach (1) denny hamlin (6) dőlésszög (1) döntött kanyar (1) drive4copd 300 (1) drivers (1) earnhardt ganassi racing (1) egyéb (20) előzetes (2) első bejegyzés (1) erősorrend (1) esélylatolgatás (1) facebook (1) fernando alonso (1) fiókcsapat (1) fontana (3) food city 500 (1) forma 1 (2) francis ferko (1) fuel mileage (1) futambeszámoló (7) gen 6 (6) greg biffle (1) gumistratégia (1) hangulat (1) hendrick (2) homestead (1) how to (1) hozzáállás (4) időeltolódás (1) impound rule (1) indycar (1) intermediate tracks (2) international speedway corporation (2) isc (2) jamie mcmurray (1) január (1) jeff gordon (5) jimmie johnson (8) joey logano (5) joe gibbs (2) juan pablo montoya (2) karácsony (1) kasey kahne (2) kedvenc (2) kentucky (1) kevin harvick (4) kobalt tools 400 (1) körrekord (4) kyle busch (5) kyle larson (1) lábtörés (1) las vegas (3) les richter (1) marcus ambrose (1) mark martin (2) martinsville (2) matt kenseth (5) mint a villám (2) moderálás (1) nascar (38) nationwide (1) north wilkesboro (1) off (4) out of the box (1) oválpálya (1) pack (1) pack racing (2) pályabemutató (4) pályahőmérséklet (1) pályák (2) penske (1) phoenix (1) pocono (1) pontrendszer (1) push-loose (1) realignment (2) reklámok (1) rekord (1) restrictor plate (3) richard petty (2) richard petty motorsports (1) riverside (1) road atlanta (1) road course (2) road course ringer (1) rockingham (1) roof flap (1) roush (1) roval (1) ryan newman (4) sérülés (3) short tracks (3) side drafting (1) single run (1) smi (2) speedway motorsports (2) speed tv (1) sprint kupa (2) sprint kupa autó (1) sprint unlimited (2) start and park (1) stratégia (2) stream (1) subway fresh fit 500 (1) sucker hole (2) superspeedways (1) szabadkártyás (1) szabályok (3) szezonzáró (1) szubjektív (5) taktika (1) talladega (2) tandem (2) technical alliance (1) tesztbeszámoló (7) teszttilalom (1) texas (3) tony stewart (3) top 10 (1) top 35 rule (1) trevor bayne (1) tri-oval (1) újdonságok (3) újraaszfaltozás (2) üzemanyag-stratégia (1) versenyzők (1) vonatozás (1) wild card (1) wild feed (1) winston million (1) wood brothers (1) yellow rule (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Atticvs: @robbob Szia, ne haragudj, ez a blog mondhatni a mélygarázsban porosodik egy jó ideje. :P Gondolom azóta már magad is rákerestél, de a COT a Car Of Tomorrow-t jelöli - ezzel a "futurisztikus" névv... (2014.11.20. 20:10) Egy komoly baleset margójára
  • Kordovaner: "Persze ez sem oldja meg pl. a cikázás problémáját, és el tudom képzelni, hogy előbb-utóbb itt is bevezetik az "egy irányváltás"-szabályt." Szerintem ez így ilyen formában megvalósíthatatlan s gyak... (2013.04.03. 19:20) Blokkolás
  • IamGlenQuagmire: Én csak hátradőlök, és élvezem a showt. Tony nyilatkozata a futam után mindent visz: "Joey csak egy kis gazdag kölyök, aki soha nem dolgozott életében... ... úgy dobta el azt a palackot, mint egy ki... (2013.03.30. 11:25) Ez nem játék, gyerekek!
  • Kordovaner: A 2000-es évek elején piszok jó versenyek voltak Thunder Valley-ben. Tele lökdösődéssel, feszültséggel, intenzitással. Nem úgy mint most :( (2013.03.23. 20:03) Ez meredek! (Bristol Motor Speedway)
  • BLori: Akkor egy kicsit félre értettem,felületesen olvastam :) Egyébként Logano is direkt csinálta a blokkolást,ha ott helyet hagy Hamlin elmegy,simán be is fért elé tehát nem volt mellette csak gyorsabb v... (2013.03.21. 21:44) Végre (2013 Food City 500 – Bristol)

Feedek

2013.03.08. 13:58 Atticvs

Las Vegas-i teszt

Denny Hamlin megjegyzésétől (lejjebb), illetve a NASCAR által erre kiszabott 25 rugós büntetéstől volt hangos a paddock a tegnapi vegasi teszten. Miközben utánaolvastam a dolgoknak, megtaláltam Hamlin reakcióját is a büntire, ami kb. egyezik az Index-fórumon kifejtett véleményemmel - pedig azt azelőtt írtam, hogy Hamlinét hallottam volna. Közben azért teszt is volt. Alább. :)

Az csak egy vélemény volt. Ráadásul nem is rossz vélemény. Úgy értem, tudom, hogy óvatosnak kellett lennem. Én egyszerűen csak segíteni akarok. Ez csak egy kis semmiség volt, amit valami hihetetlenül felfújtak.

Nem semmi… Leírom ide is: nagyon nem tartom helyesnek sem ezt a büntetést, sem Keselowski korábbi megfeddését egy másik véleményért. Ezzel a NASCAR implicite azt sugallja, hogy nem hajlandó elismerni, hogy tévedhet, hogy hagyhatott hibát, vagy akár csak gyerekbetegséget a rendszerben. Nem hajlandó elfogadni kritikákat. Ezt húzza alá Pemberton is:

Elég nagy szabadságot adunk nekik, hogy kifejtsék a véleményüket, de nem bírálhatják a kocsijukat.

Érdemes felidézni Hamlin eredeti véleményét is, amit a Phoenix-i verseny után mondott:

…nem lehet olyan jól versenyezni vele, mint a CoT-vel. Inkább olyan, mint a CoT volt az elején. A csapatok [még] nem találták meg a helyes aero-egyensúlyt. Egyelőre egyszerűen nem tudod megelőzni az előtted haladót.

Ez még csak nem is bírálat. Gyakorlatilag azt sugallja, hogy ha jobban megértik a csapatok a Gen 6-os kocsit, akkor majd jobb lesz. Hogy akar a NASCAR fejlődni, ha ez a vélemény nem megengedett?!... Aztán lehet amúgy, hogy megengedett, sőt elvárt - de csak zárt körben, és nem publikusan.

Na, mindegy.

Ami a tesztet illeti, az legalább ilyen érdekes volt. A Gen 6 ismét azt jelezte, hogy a köztes pályákon mindenhol veszélyben lehet a körrekord. Megdőlt a hideg téli charlotte-i teszten, akörül volt a szintén téli darlingtoni gumiteszten, és most megint, amikor nagyon felhős és hideg idő volt. Ha melegebb lesz, meg tényleg számítani fog a köridő, azaz az időmérőn, biztos, hogy még gyorsabbak lesznek. Ez azonban csak részben az új kocsi következménye. Aric Almirola meglepő kijelentést tett valamiről (középtájon), amiről én – mondjuk valahol nem meglepő módon – nem tudtam: addig oké, hogy új időmérős szabályok vannak, ami nem garantál helyet a "rajtrácson" a csapatpontverseny top 35-jének, de azt nem tudtam, hogy korábban a garantált spot miatt (vagy más miatt) teli tankkal futották az időmérős köröket… Most már nem, emiatt jóhogy gyorsabbak.

Mondjuk logikus: ha biztos, hogy indulsz, akkor nem törődsz annyit az egykörös beállítással, hanem próbálod a versenybeállítást minél jobban belőni – akkor éri meg különösen, ha mindenki ezt csinálja. Most, hogy nem biztos a helyed, rögtön elkezdesz ezen is agyalni. Aminek amúgy meglehet az a pozitív hozadéka, hogy még eltérőbbek lehetnek az erőviszonyok időmérőről versenyre, és nem csak azért, mert még állíthatsz a kocsikon a kettő közötti utolsó szabadedzés(ek)en.

Szóval ez a két tényező van. Az azért fontos, hogy ez a gyorsulás a rövid pályákon nem tűnik olyan egyértelműnek, Phoenix-ben legalábbis nem dőlt meg a körrekord. A szűkítős pályákon viszont szintén sokat gyorsulhattak, mert bár nyilván a szűkítő miatt nem született körrekord két hete, de Danica Patrick pole-ja 1990 óta a leggyorsabb időmérő kör volt azon a pályán.

Las Vegas-ban a délelőttöt amúgy Matt Kenseth nyerte 28.8-al (én sosem megyek ennyit NR2003-ban…), a délutánt meg Greg Biffle 28.5-el (ennyit meg pláne nem…), de megint nem annyira a végeredmény a lényeg szerintem. Az pl. már árnyalja a képet, hogy ki hány kört ment és ki mikor futotta az idejét. Pl. aki a végén, az a végén gyúrt az egykörös tempóra, és a végeredmény elkendőzi a hosszú tempóját – de ha valaki figyelt közben, akkor akár láthatta is azt. Aki az elején, annál versenytempó tekintetében végig a sötétben tapogatózhattunk csak, de az biztos, hogy nem gyúrt egykörös tempóra – különben gyorsult volna a nap folyamán. Keselowski pl. az utóbbi kategóriába tartozott, Mark Martin az előbbibe.

Az is érdekes, hogy segített-e az extra darlingtoni gumitesztes nap annak az öt versenyzőnek (Montoya, Menard, Hamlin, Edwards, Truex), aki ott volt. Ez majd Darlingtonban lesz igazán fontos, elvégre meglehetősen sajátos pályáról van szó, nem egy cookie cutter másfél mérföldesről, de azért az is köztes pálya, ahogy Vegas is. Nos, jelentem, többnyire a top 15-ben voltak az említett nevek, de egy részük azért rendszeres látogató arrafelé.

Végül, de nem utolsósorban: hülyeséget írtam korábban, ez a teszt mégsem számított be a csapatonként négy kupasorozatbeli pályán engedélyezett szezon közbeni tesztnapba, ahogy a két januári charlotte-i és a hagyományos daytonai teszt sem.

5 komment

Címkék: büntetés las vegas nascar körrekord tesztbeszámoló matt kenseth gen 6 denny hamlin greg biffle top 35 rule


A bejegyzés trackback címe:

https://dontottkanyar.blog.hu/api/trackback/id/tr125123203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BLori 2013.03.08. 14:37:46

A FedEx se örülne neki ha Hamlin nyilvánosan kijelentené hogy lassan kézbesítik a csomagot,még akkor se ha ez igaz és a UPS gyorsabb.Ilyen esetekben nem árt néha a másik oldalról is menézni a dolgokat.
Mifelénk ennél sokkal kevesebbért az utcán találja magát valaki mert ne feledjük hogy Hamlin csak egy alkalmazott,ezért a nyilatkozatért büntetni valóban túlzás de itt inkább arról lehet szó hogy elejét vegyék ennek a majd én jól megmondomnak és megmutassák ki az úr a háznál :)

Atticvs 2013.03.08. 15:14:19

@BLori: Jaja, ez nekem is eszembejutott, közvetlenül, mielőtt feltettem a cikket. Ezért áll benne az a mondat, hogy "Aztán lehet amúgy, hogy megengedett, sőt elvárt [a bírálat] - de csak zárt körben, és nem publikusan."

Atticvs 2013.03.08. 15:55:29

Holy God, beültem NR2003-ba, és ilyen 32.8-33.2 között mentem átlagban hosszú etapon, fast beállítással, billentyűzettel, mod nélkül. Feel the difference. :D

Meg amúgy ez egy "fura" pálya. Alapból azt várnám, hogy a D-alak miatt az 1-es kanyar szöge nagyobb lesz, mint a 3-asé, és ezért kevésbé kell lassítani hozzá, mint a 3-ashoz, de nem. Olyan a kialakítás, hogy a "célegyenesről" és -re hajló kanyarok szöge a kisebb, míg a 2-es, meg a 3-as már-már atlantai módon nagy sugarúak. Úgyhogy meglepően nagyot kell fékezni az 1-eshez, de nem büntet a 2-es kijárata, míg a 3-asba meglepően mélyen bele lehet ereszteni a kocsit, fékezni sem kell - viszont elég precíznek kell lenni a könnyen és gyorsan érkező fal miatt.

Megint csak megmosolyogni tudom az "ovál, ovál, egy kutya"-típusú kijelentéseket. :)

BLori 2013.03.08. 18:50:50

@Atticvs: Nyilvánosan is megengedett csak szabályellenes ezért büntetés jár érte amit jótékonysági célra fordítanak,a cenzúra amit emlegetnek ez teljesen más,sőtt már Sztálinizmust is láttam :D

BLori 2013.03.08. 19:15:51

@Atticvs: Igaziból a 3-asban is kell fékezni,az ilyen pályákon azt lehet mondani hogy a gumi és a fék nyeri meg a versenyt azzal a különbséggel hogy a fékpofát az egész távra való tekintettel kell kimélni

Ami az ovált illeti,nem kell a vonalvezetést megjegyzésén sokat fáradozni de azt a gyakorlatilag 2 kanyart akkor is a határon kell teljesíteni,te mint F1 szurkoló elég ha csak arra gondolsz milyen típusú kanyarok jelentik ott e legnagyobb kihívást és voltak a leghíresebbek :)
süti beállítások módosítása